Notícies

Així serà l'ampliació del Port de Barcelona amb tres molls nous

El projecte preveu la construcció d'una nova terminal de ferris al Moll Adossat, la tercera permanent del Port

Laia Jordà Sánchez
Iakov Filimonov I Port Olímpic
Iakov Filimonov I Port Olímpic
Publicitat

Dies després de donar per finalitzada les reformes del nou Port Olímpic, el Port de Barcelona ha iniciat la licitació que permetrà construir fins a tres molls i una nova terminal de ferris. Aquest dimecres 24 de juliol, el consell d'administració del Port ha aprovat l'inici dels tràmits per licitar els 60,8 milions d'euros que es necessitaran per a reformar el port i construir els tres molls que acolliran la nova terminal de ferris del Moll Adossat: un d'annex al canal principal amb 12 metres de calat i dos més amb 8,5 metres de calat. Quan finalitzin els treballs, la futura terminal tindrà quatre punts d'amarratge i les respectives rampes per a la càrrega i descàrrega de vehicles, a més de disposar dels últims 58 metres del moll ja construït a l'extrem sud de la darrera fase d'ampliació del moll Adossat.

El projecte, però, no només contempla la construcció dels molls, sinó que també una superestructura, que donarà continuïtat al nou moll i als ja existents al vial d'accés, i l'equipament portuari, com els bol·lards i les defenses, el rebliment i la consolidació del material per generar les esplanades on s'ubicarà la terminal. Malgrat que el consell d'administració del Port ha acceptat l'inici dels tràmits, el projecte no podrà tirar endavant sense el vistiplau del Consell de Ministres. Un cop s'hagi acceptat, es preveu que les obres tinguin un termini d'execució de quatre anys i tres mesos, aproximadament.

Port de Barcelona
Foto: Pau Cortina /ACN

La nova construcció donarà pas al que serà la tercera terminal permanent del Port de Barcelona dedicada als vaixells Ro-ro Pax, que són els que disposen d'una rampa per carregar i descarregar vehicles, siguin camions o cotxes. Això vol dir que, fins ara, no n'hi havia cap? Doncs no. Fins fa un any i mig, aquesta terminal, que operada actualment per Baleària, estava ubicada al moll Drassanes, però a principis de 2023 va traslladar la seva activitat de forma provisional al Moll Adossat, concretament als espais propers a l'antiga terminal Port Nou. Si el projecte es converteix en una realitat, el port acollirà set terminals de creuers i una terminal de ferris, el que el convertirà en un espai dedicat principalment al tràfic de passatgers.

El nou Port Olímpic

Amb la mirada posada en la celebració de la 37a Copa Amèrica de Vela a Barcelona el pròxim mes d'agost, el Port Olímpic va inaugurar oficialment fa uns dies un mirador, espais amplis per passejar i sense els polèmics antics locals d'oci nocturn. L'espai també inclou un balcó gastronòmic de 24.000 m² que obrirà les portes entre finals d'agost i principis de setembre, tot i que encara no s'ha anunciat una data oficial. Tot i que la data d'inauguració encara és una incògnita, el que sí que sabem des de principis d'aquest 2024 és la llista definitiva dels restaurants que hi formaran part. L'espai apostarà per la diversitat culinària, el disseny i la sostenibilitat amb la gastronomia de restaurants de la ciutat com el Vraba, El TributPantea by Hermanos Torres

NO T'HO PERDIS: Coses per fer a Barcelona aquesta setmana

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Més de Love Local

    Últimes notícies

      Publicitat