[title]
Les hem vist rodones, de plàstic, amb els vidres de colors i, ara, també amb intel·ligència artificial (IA). Ray-Ban ha presentat la seva darrera col·lecció 'Ray-Ban i Meta IA', la pròxima generació d'ulleres intel·ligents que inclouen la possibilitat de retransmetre en directe gràcies a les seves funcions avançades d'àudio i càmera integrades dins la motllura. A més, també inclou l'opció de personalitzar el disseny al gust de cadascú.
La col·lecció està dotada de e càmeres d'alta qualitat de 5 MP a 12 MP ultrapanoràmics que capturen fotografies i vídeos immersius de 1080 píxels en mode retrat. A més, les ulleres tenen cinc micròfons integrats que permeten alternar entre escoltar música o contestar trucades, alhora que permeten als usuaris continuar sentint el so ambient.
Els usuaris podran alternar entre les ulleres i la càmera del mòbil a Instagram Live o Facebook durant un màxim de 30 minuts. De moment, l'oferta amb IA inclosa estarà només disponible als Estats Units, que podran fer servir l'avís 'Hey Meta', per a controlar les funcions de les ulleres.
Models i preus
'Ray-Ban Meta' presenta 21 models diferents, colors i variacions de vidres com els graduats, de sol, polaritzats i transparents. Entre les motllures disponibles, es troba la 'Wayfarer' la més icònica de la marca des de 1950, així com el model 'Headliner', el més inclusiu i universal. En total, la col·lecció permet creat més de 130 combinacions de colors i estils que només estan disponibles a la pàgina web de Ray-Ban, tot i que podeu trobar alguns models a les botigues físiques de la marca i als establiments seleccionats per EssilorLuxottica.
El preu base de les ulleres és de 329 euros i inclou un estoig de càrrega compacte i portàtil, a més d'una aplicació complementària per iOS i Android que permet importar el contingut.