Notícies

Ambició i optimisme en la temporada 2021-22 del Palau de la Música Catalana

Joyce DiDonato, Sir John Eliot Gardiner, Daniel Harding, Jonas Kaufmann i Diana Damrau, entre els noms més destacats

Borja Duñó
Escrit per
Borja Duñó
Head of Editors, Barcelona
Publicitat

Després d'una temporada molt difícil, el Palau de la Música aspira a tornar a la normalitat amb una programació 2021-22 ambiciosa i un lema eloqüent: 'Celebrem la vida'. És un any amb grans noms, com el de la mezzo-soprano estatunidenca Joyce DiDonato, que va debutar al Palau de la Música al gener i que, enamorada de l'acústica de la sala, ha decidit encetar amb l'entitat una col·laboració a llarg termini, de moment, en dues temporades consecutives.

I n'hi ha molts més, com Sir John Eliot Gardiner, Daniel Harding, Jonas Kaufmann, Diana Damrau, Philippe Jaroussky, Grigory Sokolov, Yuja Wang i Alondra de la Parra, entre molts d'altres. Optimisme, doncs en un Palau que ha estat de les poques sales d'Europa que s'ha mantingut oberta durant aquest temps de pandèmia i on, segons Joan Oller, director general de l'entitat, "cada concert ha sigut un miracle".

Aquesta temporada 2021-22, de la qual ja s'han presentat 75 dels 135 concerts que hi tindran lloc, aposta pels referents internacionals, però també l'atenció a la descoberta i als joves talents. En alguns casos, es prorroguen col·laboracions de la temporada anterior, per poder culminar projectes que no s'havien pogut dur a terme. És el cas dels compositors convidats Jörg Widmann, Kaija Saariaho, Joan Magrané i Marc Timón.

També repeteix –amb una nova concepció– la creadora visual Alba G. Corral, i els poetes Jaume C. Pons Alorda i Anna Gual s'afegeixen en l'aposta per la interdisciplinarietat del Palau. A més, el Cosmos Quartet iniciarà una residència artística, amb dos concerts cada temporada durant tres temporades consecutives.

Cinc òperes

Una novetat d'enguany és el cicle Palau Òpera, amb cinc obres en format concert o semi representades i un especial protagonisme pel compositor barroc Henry Purcell, amb dues òperes: 'King Arthur' i 'The fairy queen'. Les òperes restants seran de Händel ('Radamisto' i 'Giulio Cesare') i Monteverdi ('L'Orfeo', considerada la primera de la història).

Pel que fa al cicle Palau 100, destaquen la Integral de Simfonies de Johannes Brahms amb l’Orquestra Simfònica de la Ràdio de Suècia, dirigida per Daniel Harding; el retorn de la soprano noruega Lise Davidsen, i la doble presència de Sir John Eliot Gardiner: primer amb 'L’enfance du Christ' de Berlioz, juntament amb l’Orquestra Revolucionària i Romàntica, el Monteverdi Choir i la participació del Cor de Cambra del Palau i el Cor Infantil de l’Orfeó Català; i, després, amb els English Baroque Soloists i el Monteverdi Choir.

La programació presentada fins al moment ja es pot consultar a la web del Palau i ja es poden reservar les entrades per zona (no se sabrà la butaca exacta fins al juliol o al setembre, quan es confirmi quin serà l'aforament total, que s'espera que pugui ser del 100%). 

NO T'HO PERDIS: Els millors concerts de música clàssica a Barcelona

Llegeix el número de maig de Time Out Barcelona, amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat.

Últimes notícies

    Publicitat