Notícies

Aquesta app ens ajuda a no llençar menjar

Mar Vallverdú
Escrit per
Mar Vallverdú
Menjar desaprofitat
FOTO: Shutterstock
Publicitat

Cada any es malgasta un terç del menjar produït mundialment. Espanya és el setè país que més menjar desaprofita de la Unió Europea, més de 7,7 milions de tones de menjar van a parar a les escombraries cada any. Però aquesta xifra enorme potser es veu reduïda amb l'arribada de l'app 'Too Good To Go'.

Aquesta aplicació per a mòbils va néixer l'any 2016 a Dinamarca inicialment com a moviment social, sota el hashtag #TooGoodToGo. El seu propòsit era ben clar, volien combatre el problema del malbaratament d'aliments, que no ha fet més que empitjorar amb el temps. L'aplicació permet que restaurants, hotels i supermercats posin a la venda a un preu més reduït (entre 2 i 5 euros) l'excés de menjar diari, en comptes de llençar-lo com es fa normalment. D'aquesta manera tothom surt guanyant: menjar a preus baixos mentre es combat el desaprofitament d'aliments. I és que les conseqüències no només són a escala moral, sinó també en l'àmbit mediambiental, segons els seus creadors: una barra de pa salvada mitjançant 'Too Good To Go' equival a estalviar 1 km d'emissió de Co2 d'un cotxe.

El seu ús és molt senzill i és pràcticament igual a qualsevol app de menjar per recollir. A més, des de l'app es poden fer donacions directes a l'ONG Acción contra el Hambre, reforçant així el seu compromís social.

'Too Good To Go' ja és un èxit arreu d'Europa amb més de 12 milions d'usuaris que defensen el desperdici 0 sota un mateix lema, #Lacomidanosetira. L’empresa ja ha aconseguit salvar més de 20 milions de packs de menjar i, conseqüentment, ha evitat l’emissió de més de 52 tones de CO2 a l’atmosfera, però reconeix que encara ha de superar el repte més gran de tots: concienciar sobre uns hàbits de consum més responsables i aconseguir que més persones col·laborin perquè la xifra de menjar produït sigui equivalent a la de menjar consumit.

Too Good To Go
Too Good To Go
FOTO: Too Good To Go

Últimes notícies

    Publicitat