Notícies

Aquesta cavernosa botiga de roba de Barcelona ha guanyat un prestigiós premi d'interiorisme

Els FAD d'Arquitectura i Interiorisme han reconegut l'espai embolicat en teixit de formigó petrificat de la firma catalana

Laia Jordà Sánchez
Redactora
Gimaguas Barcelona
Foto: Instagram / @gimaguas
Publicitat

Cada cop hi ha més marques que aposten per l'interiorisme com a tret distintiu dels seus espais físics a la ciutat. Marques com Thinking Mu i Bobo Choses han col·laborat amb estudis d'arquitectes per dissenyar l'interior de les seves respectives botigues i convertir-les en un espai que va molt més enllà de la roba que venen. Aquest també ha estat el cas de Gimaguas, que van apostar per un estil industrial per a la seva primera botiga a Barcelona, al número 230 del carrer Rosselló, un projecte que, ni un any després de la seva inauguració, els ha fet guanyar el Premi FAD d'Interiorisme 2024

Els membres del jurat han valorat "la capacitat de transformació d'un espai a partir d'un concepte radical i executat amb precisió". El local està recobert amb un teixit de formigó petrificat, un material que s'ha utilitzat per construir túnels i altres grans estructures i que s'ha convertit en el protagonista de l'espai. Els plecs i les arrugues del teixit no són causals, sinó que han estat creats pels mateixos arquitectes que van dur a terme el projecte: Albert Guerra Romera, Adrián Jurado Batanás i Julia Tarnawski, de l'estudi TEST. El color gris i neutre del formigó contrasta amb les acolorides peces de roba i bosses de la firma, que estan exposades en línia recta al mig de l'espai. El resultat és una botiga amb "molt de caràcter i personalitat, rematat amb una única il·luminació exempta", ha assegurat el jurat.

gimaguas
Foto: Instagram / @gimaguas
gimaguas
Foto: Instagram / @gimaguas

La Claudia i la Sayana Durany, dues germanes bessones de Barcelona, van crear la firma el 2016 amb l'objectiu de crear peces fetes a Barcelona que fossin artesanals i que estiguessin en constant contacte amb l'entorn i el treball d'altres artistes i artesans, a més de fomentar un model de consum lent i responsable. Vestits llargs amb teles que flueixen, tops de ganxet, transparències i bosses d'estil futuristes són algunes de les peces insígnia de la firma de les hereves de Natura, una cadena de botigues que van fundar els seus pares fa més de tres dècades enrere.

Una marca que captiva clients VIP

Rosalía, Bella Hadid, Ursula Corberó, Lily-Rose Depp, Bad Gyal, Emma Chamberlain... Són moltes les 'celebrities' que han lluït alguna de les peces de Gimaguas i, fa uns dies, també vam poder veure a un dels artistes del Primavera Sound fent-ho a sobre d'un dels escenaris principals del Parc del Fòrum. La firma catalana va ser l'encarregada de dissenyar gran part de la roba que Troye Sivan va portar per actuar al Primavera Sound el passat 31 de maig. L'artista australià va portar dues samarretes sense mànigues, una de blava i una de grisa, on hi havia escrit el seu nom i el de Barcelona amb un cor a l'esquena i les inicials del cantant a la part del davant. A més de les dues samarretes, Gimaguas també va dissenyar uns calçotets amb un una estrella blava a la part davantera i el nom Troye, també en blau, al darrere, uns calçotets que es van convertir en una de les peces més comentades el dia del concert.

Ver esta publicación en Instagram

Una publicación compartida de Gimaguas (@gimaguas)

  

NO T'HO PERDIS: Coses per fer a Barcelona aquesta setmana

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Més de Love Local

    Últimes notícies

      Publicitat