[title]
L'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas és un centre d'aviació vital per a Espanya, que actualment acull uns 50 milions de passatgers i 352.000 vols cada any. Tot i això, ja s'albiren plans ambiciosos per augmentar enormement la seva capacitat amb un canvi d'imatge.
Aena, l'empresa gestora que també s'encarrega de l'aeroport del Prat de Barcelona, té previst una ampliació de l'aeroport per augmentar la seva capacitat de passatgers. S'espera convertir-lo en l'aeroport més gran de la Unió Europea amb una capacitat de 90 milions de persones cada any. Actualment, l'aeroport madrileny ja és el més gran i més concorregut d'Espanya, i és un gran focus econòmic, ja que aporta el 9,7% del PIB de Madrid.
El projecte no està previst que comenci fins al 2031, i comptarà amb un pressupost d'uns 2.400 bilions i hauria de crear uns 60.000 llocs de treball. Els planificadors esperen que l'equipament funcioni com un punt de connexió crucial entre Amèrica i Àsia, a més de crear un "hub" asiàtic a les noves terminals 1, 2 i 3.
L'avió, però, no serà l'única manera d'arribar a aquesta ciutat des d'altres parts d'Europa: fa unes setmanes es va anunciar que la ruta de Madrid a Lisboa en tren nocturn, que es va suspendre el 2020, podria tornar.