[title]
Els balls, els reptes o els gags humorístics no són els únics continguts que es viralitzen a la xarxa social de TikTok, i Juan Alpuente, el propietari de la xurreria J. Alpuente (cantonada de Castillejos amb Ribes, al Poblenou), n’és un exemple. Amb més de 300 mil seguidors i 13,7 milions de likes a la plataforma, el xurrer de 43 anys s’ha convertit en una icona de la ciutat.
'Juanito', com el coneixen al barri, va publicar el seu primer vídeo on es mostrava cuinant les famoses patates de rodes en ple confinament. Ara, aquell primer contingut que va penjar per avorriment acumula 10,9 milions de visualitzacions. L’interès sobtat dels seguidors sobre els processos d’elaboració dels productes (el hashtag de 'churros' té més de 1.600 milions de visualitzacions només a TikTok) va portar Alpuente a publicar diàriament les seves tasques quotidianes dins la xurreria.
L’objectiu dels seus vídeos és defensar la cultura de la xurreria i mostrar als usuaris com elabora tots els productes artesanalment. Patates, xurros, porres, i molt més, omplen la portada del seu compte (@xurrebcn), així com vídeos en què explica anècdotes de la seva vida íntima.
D’entre els continguts més personals, els que s’han viralitzat a la xarxa social són aquelles en què apareix el pare: Juan Alpuente 'original'. L’home de 81 anys, que se’n va passar 50 a l’antiga xurreria de la família, també es mostra davant de càmera preparant alguns dels aliments.
Sempre amb clau d’humor, l’estrella dels xurros de TikTok transmet la passió que té envers la seva professió. Interactua contínuament amb els seus seguidors i contesta les preguntes. Pot ser per això, cada dia rep la visita d’algú que el reconeix pels vídeos. Fins i tot l’alcaldessa de Barcelona apareix en un vídeo comprant patates!
No t'ho perdis: Els 50 millors restaurants de Barcelona
Llegeix el número d'estiu de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat.