[title]
Pocs mesos abans de culminar la seva primera legislatura, l'equip de Barcelona en Comú segueix treballant en l'ampliació del projecte de les superilles. Ada Colau i un equip de tècnics i experts, amb ganes de tenir una ciutat amb més espais per a vianants i menys cotxes, el setembre del 2016 inauguraven la primera prova pilot al Poblenou. D'entrada la guerra entre veïns i Ajuntament va esclatar tot i suposar menys freqüència de vehicles, proliferació d'espais verds, parcs infantils i menys contaminació acústica.
Tres anys després, Barcelona ja suma 5 superilles amb una acceptació cada vegada més majoritària entre els veïns i un equip de govern que ja en prepara tres més en els districtes Esquerra de l'Eixample, Dreta de l'Eixample i Sant Gervasi de Cassoles (zona dins del districte Sant Gervasi-Sarrià).
1 - L'Esquerra de l'Eixample guanyarà 37.706 m2 d'espai públic
Es diu de pressa però l'Esquerra de l'Eixample podria viure un canvi radical amb la implantació d'una superilla des del carrer Vilamarí a Comte d'Urgell, i des de la Gran Via a l'avinguda Roma. Una arteria de grans dimensions que desencallaria la reivindicada pacificació dels entorns de l'Espai Germanetes i podria solucionar la falta de zones verdes del districte o la sobreocupació de les voreres. S'actuarà reduint significativament el pas dels cotxes a un tram de Comte Borrell i a tot Consell de Cent, entre el parc de Joan Miró el carrer d'Urgell, aquest últim amb la possibilitat d'acabar sent en el futur una gran via verda que connecti les dues superilles.
2 - La Dreta de l'Eixample amb un carrer Girona totalment per als vianants
El pla Cerdà es va materialitzar aconseguint ordre i practicitat però amb falta d'espais verds, tot i que fos el desig de l'arquitecte. Concretament a la Dreta de l'Eixample només es compta amb 0,59 m2 d'espai verd per habitant, un dels barris amb menys zones cobertes de vegetació i que la gran superilla vertical vol solucionar. El projecte contempla que el carrer Girona sigui un gran eix de vianants des de carrer Còrsega fins a ronda de Sant Pere, i des del carrer de Roger de Llúria fins al passeig de Sant Joan. Aquest seria un primer pas amb l'objectiu que els vehicles tampoc puguin creuar la zona ni pel carrer de Provença ni pel de Consell de Cent.
3 - La zona alta també tindrà una superilla
L'Ajuntament també ha previst ubicar una superilla a la zona de Sant Gervasi de les Cassoles i acabar, d'aquesta manera, amb els problemes que causen la circulació de més de 2.500 vehicles que creuen el barri per accedir a les escoles de Sarrià. La superilla està dissenyada per ocupar els carrers de Balmes, Mandri, passeig de la Bonanova i ronda del General Mitre.
Participació dels veïns
La materialització de les superilles dependrà del color polític que entri a l'Ajuntament però, si els comuns continuen, es preveu que a principis del 2020 es comencin els processos de licitació d'obres. De moment l'Ajuntament ja compta amb l'opinió dels veïns afectats a través de diferents processos participatius ja executats.