[title]
Els aeroports no són els millors espais per relaxar-se, de manera que un cop heu facturat, deixat la maleta i embarcat per volar cap a la vostra destinació, és probable que vulgueu posar-vos còmodes –tot el que us deixi el limitat espai per les cames– i relaxar-vos durant el vol amb una copa de vi o una cervesa. Això sona molt bé sempre que algú del vostre vol no s'hagi pres ja unes quantes a la terminal.
Tant si el vol dura 30 minuts com si dura unes quantes hores, una persona beguda pot resultar força molesta per a la resta de passatgers. De fet, segons un estudi de Go.Compare, gairebé una cinquena part dels passatgers (el 17%) han patit una situació tensa per culpa de la borratxera d'altres persones que van a l'avió. Malgrat no ser un cas aïllat, hi ha algunes companyies aèries en particular que veuen aquest tipus de comportament amb més freqüència que altres.
Una enquesta elaborada pel lloc web de comparació de preus, ha preguntat als passatgers sobre les seves experiències i, d'acord amb les dades, EasyJet és la companyia aèria on és més freqüent patir una d'aquestes escenes: en total, un 29% de les persones que han agafat un vol d'EasyJet asseguren que han estat testimonis d'aquest tipus de comportament. Potser us sorprèn llegir que Ryanair no ha quedat en primer lloc, però, tot que no encapçala el rànquing, segueix molt de prop a EasyJet en segona posició amb un 22% de queixes dels clients.
Les aerolínies amb més problemes per ebrietat són:
1. EasyJet
2. Ryanair
3. British Airways
4. TUI
5. Jet2
Un problema en auge
És evident que això ha de canviar. El conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, ha assegurat que el que ell anomena "ràbia aèria" està en el seu pitjor moment. "Estem veient números rècord. Nosaltres i la majoria de les companyies aèries d'Europa estem veient un augment sense precedent, especialment aquest estiu, de passatgers descontents a bord", ha confessat O'Leary al pòdcast de viatges de l'Independent: "Crec que el veritable repte és que els retards dels vols han augmentat a un nivell rècord aquest estiu, així que la gent passa temps als aeroports bevent abans de pujar a l'avió'.
El nombre d'agressions cap als assistents de vol també ha augmentat, "amb almenys un cas d'assalt a la setmana". Per combatre la tendència en auge, O'Leary ha demanat multes més efectives per als passatgers agressors, així com un límit estricte de dues begudes alcohòliques per persona als aeroports.