[title]
Els temps estan canviant i amb ells els nostres hàbits de viatge. A mesura que ens recuperem oficialment de les restriccions de la pandèmia, els viatgers busquen, per exemple, escapades barates per fer a l'hivern i noves excuses per anar-se'n de vacances.
Des de visites a platós de cinema i televisió populars fins a viatges que celebren l''autoacomiadament' d'una feina, tota mena de tendències de viatge sorgiran l'any que ve, segons els gurus de viatges d'Expedia Group. Utilitzant dades de viatges propis i enquestant 20.000 viatgers de tot el món, Expedia ha realitzat una investigació per descobrir què hi haurà a les cartes dels viatges el 2024. Aquí hi ha la informació més detallada.
Escenaris de pel·lícula (o sèrie)
Has vist 'The White Lotus', però què tal si t'allotges a l'emblemàtic hotel de Sicília on es va rodar? Segons Expedia, el proper any la gent pelegrinarà en avions a llocs emblemàtics de rodatge de pel·lícules i sèries de televisió. Tailàndia ('The White Lotus' T3), París ('Emily in Paris') i Malta ('Gladiator 2') són les millors opcions per al turisme de set de rodatge per al proper any. Traieu el vostre millor mocador pel cap i ulleres de sol de grans dimensions, perquè és hora de canalitzar la teva Tanya McQuoid interior.
Emily in Paris
Turisme de concert
Anar de vacances i poder veure un dels teus artistes musicals favorits alhora? Bingo! Amb el retorn de les gires mundials després de la pandèmia i l'èxit de les gires de, per exemple, Taylor Swift i Beyoncé, Expedia prediu que els superfans viatjaran per tot el món per assistir concerts especials el proper any.
Destinacions equivocades
A TikTok li encanten els bons enganys: una cosa que es veu i se sent semblant a una altra cosa, però que no és del tot real. El 2024, això s'estendrà als viatges, a mesura que els turistes busquin alternatives més assequibles i menys concorregudes a algunes de les destinacions més buscades del món. Penseu en Paros al lloc de Santorini, Perth al lloc de Sydney i Taipei al lloc de Seül .
Viatges en sec
Beure és tan de l'any passat. Amb cada vegada més persones sòbries, les vacances amb poc o cap alcohol podrien començar a convertir-se en la norma a partir del 2024. Una investigació realitzada per Hotels.com va trobar que més del 40% dels 20.000 enquestats van dir que era probable que reservessin un viatge de desintoxicació durant el proper any, i la meitat dels viatgers va dir que estaria interessada a allotjar-se en hotels que ofereixin opcions decents de begudes sense alcohol.
Bona vibra
Un llit còmode i una bonica vista ja no són suficients. En reservar hotels, cada cop més viatgers busquen hotels amb vibracions específiques, ja siguin retro, extravagants o modernes. Les ressenyes que esmenten l'"ambient" d'un hotel a l'aplicació d'Hotels.com van augmentar enguany un sorprenent 1.090%.
Gol-casions
Les ocasions inusuals per fer un viatge estaran en la diana dels viatgers el 2024. Aniversaris de primera cita o una excusa per a una cita nocturna molt especial. Un de cada quatre enquestats va dir que buscava "qualsevol excusa" per escapar-se amb els seus éssers estimats, mentre que un terç dels viatgers planeja fer més viatges amb familiars i amics el proper any que el 2023. Fer anys, aniversaris importants i les ocasions relacionades amb el treball treball (per exemple, un ascens, una jubilació o fins i tot deixar una feina) seran alguns dels catalitzadors de viatge més populars.
De fora cap a dins
Les pistes de pickleball, les taules de ping-pong i els jacuzzis a l'aire lliure s'estan convertint en les principals prioritats per als viatgers que busquen unes vacances actives i a l'aire lliure el proper any. El 2024, les comoditats ho seran tot. Les dades de l'enquesta d'Expedia van trobar que el 42% dels viatgers reserven cases de vacances amb comoditats que no es poden permetre tenir a casa o que volen provar abans de comprar-les. A més, gairebé un terç va dir que triaria una casa de vacances amb extres a l'aire lliure, per no haver de sortir mai de la propietat.
Ajuts de viatge amb IA generativa
Tots tenim por de la IA, però es podria convertir en una benedicció per navegar per terres estrangeres. Si bé només el 6% dels viatgers va utilitzar ChatGPT per planificar un viatge el 2023, Expedia Group prediu que en la 'generació d'IA generativa' els viatgers arribaran a la majoria d'edat i adoptaran plenament aquesta tecnologia durant tot el seu viatge. De fet, les dades de les enquestes revelen que la meitat dels viatgers estan interessats a utilitzar la IA generativa per planificar el proper viatge, i 1 de cada 3 diu que és molt útil a l'hora de planificar un viatge.