[title]
La Via Augusta, el passeig Maragall, el carrer Mallorca, Fabra i Puig i Independència-Badajoz tindran carril bici l’any 2023. Aquests carrers formen part de les vies de Barcelona on s’hi construiran 32’6 nous kilòmetres del carril bici entre el 2021 i el 2023, com a mesura que forma part del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024, amb el qual l’Ajuntament de Barcelona vol potenciar els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta i reduir els que es fan en vehicle privat.
Així doncs, el Govern municipal vol millorar la infraestructura de carrils bici de la capital catalana implementant-ne de nous a grans vies de la ciutat, concretament en 10 carrers de Barcelona que descrivim a continuació:
- Passeig Maragall - Freser – Rosselló (Plaça Maragall - Castillejos). El 2022 es construiran dos nous carrils bici segregats unidireccionals. Es tracta del primer tram del carril bici del passeig Maragall que enllaçarà amb els carrils bici dels carrers d’Indústria, Sant Antoni Maria Claret, Teodor Llorente i Olesa.
- Còrsega (Freser - Castillejos). Aquest carrer tindrà un nou carril bici segregat unidireccional, les obres del qual començaran el 2022.
- Via Augusta. S’hi farà la intervenció en dues fases, primer en el tram comprès entre Laforja i Ganduxer, i després de Ganduxer a passeig Bonanova. El resultat consistirà en dos nous carrils bici segregats unidireccionals, que es començaran a construir el 2022 i permetran fer realitat el nou eix ciclista de la Via Augusta que connectarà Sarrià amb l’Eixample.
- Fabra i Puig (Avinguda Meridiana- Plaça Virrei Amat). El 2022 s’hi iniciaran les obres per un nou carril bici segregat que connectarà el nucli antic de Sant Andreu amb la plaça Virrei Amat, creuant la Meridiana.
- Escòcia (Arnau d’Oms- Avinguda Meridiana). El 2022 es començarà a construir un nou carril bici segregat unidireccional que permetrà fer el recorregut invers al de Fabra i Puig, connectant Arnau d’Oms fins al carril bici del carrer Dublín i de l’avinguda Meridiana.
- Independència – Badajoz (Sant Antoni Mª Claret - Passeig Marítim). El 2022 es començarà a construir un nou carril bici segregat unidireccional que configurarà un itinerari ciclista vertical que discorrerà en sentit muntanya des del front litoral fins a l’Hospital de Sant Pau, passant per la plaça de les Glòries.
- Mallorca (Clot- Tarragona). Un nou carril bici segregat unidireccional creuarà la ciutat en sentit Llobregat, unint el barri del Clot amb l’Estació de Sants a través de l’Eixample.
- Joan De Borbó (Plaça Idrissa Diallo - Escar): nou carril bici segregat bidireccional. Les obres s’iniciaran el 2022. Connectarà el carril bici del passeig Colom i el futur carril bici de la Via Laietana amb la plaça del Mar.
- Travessera de les Corts (Numància - Joan Güell): El 2022 es començarà a construir un nou carril bici segregat que, posteriorment, s’anirà completant.
- Avinguda Roma (Tarragona - València): El 2022 es començarà a construir un nou carril bici segregat unidireccional que connectarà l’estació de Sants amb el carril bici de València
Més enllà d’aquests nous trams d’infraestructura, també es reforçaran els carrils bici existents. Es preveu que es millorin 11,7 quilòmetres de la xarxa actual baixant de vorera a calçada trams de carril bici de grans vies com l’avinguda Diagonal o la Gran Via. A més, també s’actuarà sobre punts emblemàtics com la Plaça Catalunya i es construiran nous eixos vinculats al projecte de la Sagrera per avançar cap a una ciutat més saludable, sostenible i segura.
Aquestes mesures arriben en un moment de canvis pel que fa als hàbits de mobilitat dels barcelonins, arran de la pandèmia del Coronavirus. L’ús de la bicicleta i dels vehicles de mobilitat personal han tingut fluctuacions, però continuen amb la seva tendència creixent, ja que, per exemple, aquest mes de setembre s’ha registrat una pujada del 22,4% en els desplaçaments pels carrils bici durant els dies laborables.
D’aquesta manera, es preveu que Barcelona arribi als 272 quilòmetres d’infraestructura ciclista a la ciutat cap a l’any 2032. La inversió prevista per dur a terme aquestes intervencions és de 30,8M€
NO T'HO PERDIS: Descobreix Barcelona en bicicleta
Llegeix el número d'octubre de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat