[title]
Un dels plans estrella de l'estiu és anar a algun dels festivals que s'organitzen arreu de l'Estat. N'hi ha per a tots els gustos: amb artistes internacionals, de reggaeton, de rock, de música experimental... Malgrat tothom hi va d'humor per passar-s'ho bé, en alguns casos l'experiència es pot veure entorpida per errors tècnics o per pràctiques abusives cap als assistents. En aquest sentit, l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat a fins a 7 festivals espanyols a les autoritats de consum per accions que han qualificat d'abusives.
L'organització ha denunciat els macrofestivals Festival Internacional de Benicàssim (FIB), el Monegros Desert Festival, el Puro Latino, el Sonórica, el Zevra Festival, el Bilbao BBK Live i el Fortaleza Sound per pràctiques com no deixar entrar menjar dins els recintes. Més enllà de les possibles irregularitats respecte a la venda d'entrades, que inclou unes despeses de gestió superiors al 10% del preu del tiquet, l'OCU ha denunciat pràctiques com haver de pagar per recuperar els diners no gastats de les polseres 'cashless', la prohibició d'entrar menjar i beguda i cobrar per tornar a entrar al recinte després de sortir de manera temporal.
Segons ha avançat l'organització, les denuncies dirigides al Bilbao BBK Live i al Fortaleza Sound de Lorca ja es van presentar fa unes setmanes a les autoritats de consum, una llista a la qual ara s'han afegit els altres cinc macrofestivals. L'OCU ha especificat que si es vol assistir a alguns dels festivals denunciats, "els assistents s'han d'empassar unes condicions abusives", com pagar 25 euros per tornar a entrar al festival després de sortir un moment, com és el cas del FIB, el Fortaleza Sound, el Puro Latino, el Zevra Festival i el Monegros Desert Festival, i que l'OCU "podia considerar com una retenció il·legal".
A la llista de pràctiques abusives també han afegit el cobrament dels gots reutilitzables sense possibilitat de reemborsament, com és el cas del FIB, on el got costa 2,50 euros. En aquest cas, l'organització recorda que "és obligatori que hi hagi suficients punts d'aigua potable gratis" dins el recinte. Davant de totes aquestes accions, l'OCU ha denunciat i demana a les autoritats que, si són contràries a les normes de protecció dels consumidors, s'imposin les sancions corresponents i es tornin els diners que s'han cobrat de manera il·legal.
Què fer si creus que ets un dels afectats?
En cas que hagis patit algunes d'aquestes pràctiques, l'OCU recomana sempre demanar in situ el full de reclamacions i, en cas de negació, trucar a la policia. En el cas que no ho féssiu en el mateix moment, l'OCU ha obert un formulari per a reclamar i ells us ajudaran en el procés. A més, si és urgent, també han habilitat un número de telèfon (900 907 511) per parlar directament amb un dels membres de l'organització.