[title]
Barcelona s'ho mereixia (i vosaltres també!): ben aviat, la nostra ciutat acollirà un Time Out Market, un mercat gastronòmic i cultural que reunirà els millors xefs, restaurants i bars de la ciutat i també propostes culturals de primera. Tot, és clar, seleccionat segons els criteris editorials de Time Out Barcelona.
L'obertura serà al Port Vell, a la planta superior del Maremagnum, i està prevista per a aquest estiu. Hem posat tota la carn a la graella: amb vistes a la ciutat, al port esportiu i al mar, el mercat ocuparà 5.250 metres quadrats i acollirà una afinada selecció editorial de catorze cuines, un restaurant de servei complet, quatre bars (dos interiors i dos exteriors), un espai per a esdeveniments i un estudi de pòdcast. Situat a la planta superior del Maremagnum, al Port Vell, Time Out Market Barcelona tindrà accés directe des del carrer a través d'una escala mecànica i un ascensor.
Serà molt confortable: oblideu-vos d'aquelles escenes de buscar una pedra esmolada on reposar el cul mentre tens el pulled-pork en precari equilibri al genoll: seureu en àmplies taules comunitàries i gaudireu d'àpats servits amb vaixella i coberts. El Market serà també un important valor afegit per al centre comercial Maremagnum, que vol esdevenir un punt de trobada més atractiu pels barcelonins mitjançant el redisseny d'interiors, la incorporació de noves botigues i la creació d’espais d’ús públic. Hem fet una tria de talent local apte per a tots els públics i totes les butxaques. Fem bullir l'olla revelant els cinc primers xefs de l'alineació!
Una Michelin amb vistes al Mediterrani
Poca broma: ens enorgullim de tenir al nostre Market a Fran López, amb dues estrelles Michelin pel Xerta, a Barcelona, i pel Villa Retiro (a Xerta, Tarragona). Amb només 25 anys, Fran López, nascut a l'Aldea (Tarragona) i format a Barcelona i París sota la tutela d'Alain Ducasse, es va convertir en el quart xef més jove del món a rebre una estrella Michelin el 2009. Ens porta una alta cuina, tant potent com subtil, que redefineix els sabors de les terres de l'Ebre però amb una mà mestra també per a les carns.
Els dos nous xefs més 'hot' de Barcelona
El 2023 va ser l'any del restaurant BaLó: el tàndem format per la Lena Maria Grané (de Barcelona) i en Ricky Smith (de Londres) va aparèixer en totes les llistes com a restaurant revelació i també van guanyar el premi a millors xefs dels premis Food and Drink de Time Out Barcelona. En una aposta pel talent emergent, portem al Market la seva cuina mediterrània i moderna amb tocs atlàntics. BaLó exerceix una creativitat tranquil·la, sense estridències, amb tècniques d'avantguarda i ingredients frescos i de temporada per crear plats que emocionen.
Tota la carn a la graella
Darvaza, un dels millors restaurants especialitzats en carn de Barcelona, assegura una experiència d’alta cuina on cada plat té un toc de brasa, foc o fum, amb resultats organolèptics inconfusibles. Els seus productes d’alta qualitat es poden gaudir amb diferents menes de coccions, sempre amb un toc de brasa en algun dels seus processos: graella, fumats i flamejats. Sempre amb la brasa com a denominador comú, engloba propostes gastronòmiques d’arreu del món. Darvaza remet a un volcà del Turkmenistán (però allà no hi trobareu croquetes de mitjana de bou madurada!).
L'arròs de tota la vida
Propietat de la família Cid des de fa més d'un segle, Can Ros ofereix tradició amb un toc creatiu i amb una relació qualitat-preu espectacular: és allà on anem els barcelonins quan volem menjar molt bé sense trencar la guardiola. Amb el xef Jordi Ballester al capdavant, han aconseguit quelcom molt difícil: mantenir el seu estatus de lloc d'arròs tradicional i alhora renovar el receptari amb plats de gra que, tot i fer pocs anys que estan en dansa, ja es perceben com a clàssics. Però tota la carta val la pena: la majoria del peix i marisc els compren cada dia a la llotja de la Barceloneta, a uns metres del Market.
Cuina de mercat al Market
I també ens emociona tenir a un dels grans restaurants de cuina de mercat de Barcelona. A més de les catorze cuines, tindrem un restaurant de servei complet, amb taules, cadires i servei propi. Poca broma, que anirà a càrrec de Casa Amàlia, un emblema de la cuina de mercat a la ciutat des del 1950. Només treballen amb productes locals i de temporada –a la carta especifiquen a quines parades de la Concepció compren per fer cada plat!– per exercir una cuina catalana tradicional i de mercat amb marge per a la tècnica moderna i la innovació.
Abans de l'obertura, anirem anunciant les noves incorporacions a Market (que no us preocupeu també inclourà ofertes de begudes i cocteleria de primera línia). Ressaltem que aquest projecte s'està coent amb una curació editorial marca de la casa: ens hem assegut amb crítics col·laboradors, hem debatut moltes llistes i les hem anat a comprovar de manera anònima i pagant el compte. L'objectiu final, explica la Sílvia Nuri, directora de l'imminent espai, és que "tot sigui local i autòcton. No es tracta només d'experiències culinàries i culturals, volem que Time Out Market sigui un punt de trobada per a la gent de Barcelona: volem redescobrir el port i convertir-lo en un espai on puguem reconnectar entre nosaltres i gaudir de tot allò que estimem de la nostra ciutat".
Què és un Time Out Market i per què mola tant?
Des que es va publicar el primer número de la revista a Londres, l'any 1968, Time Out s'ha dedicat a recomanar i descobrir el més interessant, divertit, innovador i saborós de la ciutat, així que semblava lògic que en algun moment es passés de la teoria a la pràctica. El primer Time Out Market va ser el de Lisboa, que es va inaugurar el 2014. És un preciós mercat del segle XIX que ara acull 26 cuines, vuit bars i una dotzena de botigues, així com una sala de concerts.
Aquest èxit va comportar una expansió addicional del concepte i actualment hi ha set mercats a ciutats com Nova York, Montreal, Dubai i Ciutat del Cap, més diverses ubicacions amb noves dates d'obertura prevista pel 2024 i més endavant. Time Out Market és part de Time Out Group PLC (AIM: TMO), un negoci global de mitjans i hostaleria que inspira i permet a les persones experimentar el millor de la ciutat a través de les seves dues divisions: Time Out Media i Time Out Market.