Notícies

Arriba a Barcelona la truita de patates de María Pombo que arrasa a Madrid

La firma va néixer fa tres anys i ofereix des de la truita de patates clàssica fins a d'altres com la de sobrassada o la de botifarra de perol

Laia Jordà Sánchez
Redactora
La Martinuca truites
Foto: Instagram / @lamartinuca
Publicitat

Sabem que preguntar quina és la tapa i plat típic preferit d'algú pot portar controvèrsia: l'ensaladilla i les patates braves són alguns dels plats més repetits al rànquing. A la llista, però, mai falta qui hi afegeix la truita de patates. Amb ceba o sense, la truita de patates és un clàssic a totes les cartes de bars tradicionals de Catalunya, i de la resta de l'Estat, i ara, també podreu demanar-la a domicili. El sushi, la pizza o les hamburgueses són algunes de les opcions més populars per demanar per menjar a casa i, des de fa uns tres anys, les truites de patates també es van colar a la llista gràcies a la proposta de La Martinuca. La popular firma de truites de patates a domicili s'ha convertit en un dels establiments més populars de Madrid amb més de 130.000 truites venudes només el 2023. Per tastar-les, però, no haureu de viatjar a la capital perquè ara La Martinuca acaba d'aterrar a Barcelona, al número 27 del carrer Morales, a Les Corts. 

Fidels al seu model de negoci, l'establiment de Barcelona només ofereix servei de recollida de les truites i no disposa de taules ni espai per degustar les truites al local, sinó que us les heu d'emportar cap a casa. Aquest és el primer cop que la firma inaugura un establiment fora de Madrid, on va néixer fa només tres anys, el 2021 i, a més de demanar una de les seves truites a través de la seva pàgina web, també ho podeu fer a través de les diferents plataformes de menjar a domicili com Glovo i Uber Eats. Sigui com sigui, podreu donar un cop d'ull a la carta de més de 10 truites de patates diferents; des de la clàssica, amb ceba i sense, fins a la de sobrassada, botifarra de Perol i la de pebrot verd, n'hi ha per a tots els gustos.

 

"Barcelona és un referent indiscutible de la gastronomia, del bon menjar, i un estil de vida saludable. Estem desitjant agradar, i així conquerir els paladars exigents dels barcelonins" ha assegurat el creador de La Martinuca, Victor Naranjo. El projecte que va començar per la il·lusió de compartir la recepta de la truita de patates de l'àvia de Naranjo, la Martina, s'ha convertit en la marca de truites amb el creixement més ràpid d'Espanya. Tot i que mantenen els models tradicionals, la firma va renovar la seva oferta gastronòmica el passat mes de març per afegir altres tipus com la de ceba confitada i la paisana, a més d'incloure altres opcions com l'entrepà de truita, la burrata amb cirerols i croquetes de xoriço, formatge brie i ou.

La carta també ofereix plats elaborats amb productes gurmets, com el pernil Joselito Gran Reserva, que inclou 70 grans de pernil ibèric d'aglà natural en rodanxes; les Gildes d'Anxoves del Cantàbric Codesa; l'arròs amb llet, les postres típiques de l'àvia.

Per què és coneguda com la marca de María Pombo?

Malgrat els rumors populars, no, La Martinuca no és la marca de truites de patates oficials de María Pombo, però la coneguda influenciadora tampoc n'és gens aliena. En el seu pas pel programa La Resistencia, presentat per David Broncano, Pombo va repartir 300 entrepans de truita de patates de La Martinuca, una acció que es va viralitzar i va fer que la firma arribés fins als més de 50.000 seguidors a Instagram que té ara. La influenciadora, però, no és la propietària de la marca, sinó que és una de les sòcies i inversores de l'empresa, motiu pel qual fa publicitat dels seus productes sovint, tant, que molts coneixen la marca com 'les truites de María Pombo'.

NO T'HO PERDIS: Els 100 millors bars de Barcelona

T'interessa la gastronomia? Inscriu-te a la newsletter mensual d'en Ricard Martín i rebràs contingut exclusiu sobre els millors restaurants i bars de Barcelona 

Més de menjars icònics

    Últimes notícies

      Publicitat