Notícies

Barcelona és una de les ciutats preferides pel turisme de compres de luxe

Passeig de Gràcia és l'eix comercial més exclusiu de la ciutat i és on es concentren la major part de les botigues d'alta gamma

Laia Jordà Sánchez
Redactora
Chanel Passeig de Gràcia
Foto: @paseodegracia
Publicitat

Barcelona té moltes característiques que la converteixen en una de les ciutats preferides dels turistes internacionals. El menjar, l'arquitectura, el bon temps... i les botigues. El turisme de compres és un dels que més destaca a Barcelona, però són les compres de luxe les que cada cop prenen més rellevància a la ciutat. Tot i que l'any passat les vendes de luxe van augmentar, aquest estiu es preveu que aquestes creixin un 10% més respecte a l'any anterior. Aquest creixement ha fet que també ho facin els robatoris, com l'últim per encastament a la botiga de Chanel, tot i que no és l'habitual. Malgrat que hi ha diversos punts on poder adquirir productes d'aquest tipus, a Passeig de Gràcia és on es concentren la majoria de les botigues de luxe, convertint-lo en l'eix comercial més exclusiu (i més car) de Barcelona i de tot l'Estat.

El creixement del turisme de luxe és causat, sobretot, per l'augment dels turistes nord-americans, que són uns dels que més compres fan durant l'estança de vacances a Barcelona. A més, a diferència dels anys anteriors, la diferència entre l'euro i el dòlar ha disminuït gairebé arribant a la paritat entre ambdues monedes aquest 2023. Europa sempre ha estat un continent que ha atret l'atenció dels Estats Units, però més enllà de ciutats com Londres o París, els nord-americans busquen altres opcions, i Barcelona s'ha posicionat entre una de les principals. A part dels nord-americans, el turisme asiàtic segueix en la primera posició del rànquing si parlem de compres de luxe, amb marques com Chanel o Louis Vuitton com a preferides.

Un fenomen que va sorgir després de la pandèmia i que també ha potenciat el turisme de luxe han estat les cues a la porta d'aquest tipus de botigues. Els espectaculars aparadors de Passeig de Gràcia sempre han cridat l'atenció de tothom que passava per davant, però ara ja no només passen de llarg, sinó que molts curiosos fan cua a la porta per entrar a veure les peces de la marca. En veure que tant tafaners com compradors esperaven fora per entrar, les botigues van utilitzar aquest fenomen tant per controlar l'aforament com per a reclam per a més gent, que sent curiositat d'entrar en veure l'acumulació de persones.

NO T'HO PERDIS: Les botigues més boniques de Barcelona

Llegeix el número de juliol i agost de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat

Més de Estiu

    Últimes notícies

      Publicitat