[title]
La primera regata de la 37a edició de la Copa Amèrica de vela va tenir lloc el passat dijous 22 d'agost a les aigües de la costa barcelonina. La que serà l'edició més llarga de la història de la competició oferirà un espectacle sobre el mar de la ciutat fins al diumenge 20 d'octubre. A més de poder veure la Copa Amèrica des dels diferents punts habilitats a la vora de la zona de regates, també la podeu viure des de dins el primer centre de divulgació de la seva història. L'America's Cup Experience va obrir les portes al públic fa uns mesos i ara, estrena una altra proposta pionera no només dins el món de l'esport, sinó de la ciutat.
La façana de l'America's Cup Experience, a l'edifici IMAX del Moll d'Espanya, acaba d'estrenar la primera pantalla gegant 3D de la història de la ciutat. Si passegeu per l'exterior de l'edifici i aixequeu la mirada, podreu veure un ninot que sembla que surt de la pantalla per donar-vos la benvinguda. El simpàtic personatge es troba dins d'una pantalla de gairebé 200 m² orientada cap a la ciutat que ha rebut el nom de 'finestra a Barcelona' i que ja s'ha convertit en una de les més grans d'Europa.
Aquest personatge de color lila serà el fil conductor dels diferents continguts que es projectaran a la pantalla, tots relacionats amb la Copa Amèrica. La instal·lació servirà per donar informació detallada sobre el desenvolupament de la competició, com el recorregut dels equips que hi participen, imatges de les grans embarcacions i moments emblemàtics de la història de la competició. A més dels temes vinculats amb el mar, la iniciativa també té l'ACEX Cam, una càmera que permetrà als visitants gravar-se en vídeo en una plataforma amb tecnologia 360° i compartir l'experiència i projectar-la en la pantalla 3D.
L'objectiu principal de la 'finestra Barcelona' és apropar la competició als barcelonins i barcelonines, i també servir com una mena de tauló gegant per mostrar l'agenda cultural de la ciutat i apropar tothom als punts on hi hagi activitats d'interès.
Una pantalla única a l'Estat
La pantalla de la façana de l'America's Cup Experience és un exemple de tecnologia d'avantguarda dins l'àmbit de la comunicació i és la primera que s'instal·la, no només a la ciutat, sinó a l'Estat. A més, la de Barcelona forma part del reduït grup de 15 pantalles d'aquestes característiques que existeixen arreu del món i que es troben a ciutats com Nova York, Londres, Tòquio i Shanghai. "Amb aquesta nova instal·lació de l'America's Cup Experience, Barcelona fa un pas endavant en la seva aposta per la innovació i la tecnologia", ha assegurat Joan Manuel Sevillano, director gerent de l'America's Cup Experience.