[title]
Barcelona Energia, la comercialitzadora pública d'energia renovable de la ciutat, ha baixat al carrer per donar-se a conèixer encara més i ho ha fet amb "el millor anunci del món". Així és com el defineix l'agència de comunicació que firma la campanya, Wearesnop, i justifica el titular de la següent maner: "l'efecte d'aquest anunci equival a filtrar el que contaminen 3.000 cotxes que circulen per la zona. Així que, podem dir que és el millor anunci del món". Vist així, no els falta raó. I es que la companya d'energia renovable de Barcelona no vol fallar als seus principis ni quan es tracta de promocionar-se. És per aquest motiu que ha creat la primera marquesina de bus del món que, a la vegada que anuncia informació, purifica fins al 80% dels gasos tòxics que filtra. Un dos en un en tota regla que crea un espai net de contaminants a la vegada que "és el primer anunci que serveix per alguna cosa", ironitza el mateix eslògan.
Però deu ser cosa de publicistes i ficció. Doncs no, l'elèctrica ha comptat amb la tecnologia de la multinacional Clear Channel, conjuntament amb l’empresa barcelonina Urban Air Purifier, i es tracta d'un prototip que trobareu en les parades de bus entre el Moll de Barcelona i la Torre Jaume I. Tota una revolució, carregada d'enginy i ironia, que a la vegada que fomenta les energies verdes, a la vegada que purifica l’equivalent a 20 arbres o bé 1.320 mascaretes. A més, la campanya pretén assentar un precedent més enllà de la publicitat tal com apunta Xavier Balsa, responsable de màrqueting i comunicació de Barcelona Energia: "És tracta d’aprofitar un mobiliari urbà, al que ja estem totalment acostumats i forma part de les nostres ciutats, i aportar-li una doble funció".
Barcelona energia, l'elèctrica pública més gran de l’Estat
La campanya ha estat impulsada per promocionar una elèctrica que, per la seva curta vida, encara és poc coneguda a la capital i a la seva àrea metropolitana. Aquesta comercialitzadora d'energia 100% renovable i sostenible ja compta amb 4.700 punts de subministrament públics i més de 3.700 persones usuàries i empreses.
NO T'HO PERDIS: La barcelonina Cinta Vidal pinta un mural en la nova seu de Facebook a California
Llegeix el número de maig de Time Out Barcelona, amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat