[title]
L'Ajuntament de Barcelona ha donat a conèixer una nova acció dins del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024 i el Pla Local de Seguretat Viària de Barcelona 2019-22 amb l'objectiu de reduir el nombre d'accidents dins de la ciutat. Segons informació del consistori, un dels factors que més influeix com a causa indirecta en els sinistres és l'excés de velocitat, per això el Govern municipal instal·larà al llarg d'aquest any prop d'una cinquantena de nous radars a l'interior de la ciutat. L'objectiu és fer de Barcelona una ciutat 30, i a finals d'any volen que un 75% de les vies de Barcelona tinguin aquest límit de velocitat.
Radars de tram
Aquest mes de març ja començarà a funcionar un nou radar de tram al Túnel de la Rovira en els dos sentits de la circulació, des de la plaça d’Alfons el savi fins a la rambla del Carmel.
També s'està instal·lant un altre radar de tram al Túnel de Badal –també en els dos sentits de circulació– entre la plaça Cerdà i l’avinguda Diagonal, que entrarà en funcionament aquest estiu. Pròximament es licitarà el radar de la Ronda Litoral, en el tram comprès entre la Barceloneta i Miramar, que estarà operatiu l'any vinent.
Radars de punt
A més d'aquests radars de tram, a finals d’aquest any s’iniciarà la instal·lació de 32 radars de punt a l’interior de la ciutat a les vies principals i carrers 30 on la Guàrdia Urbana ha detectat més infraccions per excés de velocitat i amb més risc de sinistre. Són aquests:
- C/Pau Claris, alçada de pl. Urquinaona
- C/Aragó tram c/Urgell- c/Casanovas
- Av. Diagonal, alçada del c/Roger de Flor
- Av. Paral·lel, alçada del c/Palaudàries
- Gran Via Corts Catalanes, alçada del c/Química
- Gran Via Corts Catalanes, alçada del c/Sant Roc/Sant Germà
- Carrer A, alçada carrer número 2, al polígon de la Zona Franca
- Av. Diagonal, a partir de pl.Pius XII / Palau Pedralbes
- Túnel de la rda. del General Mitre, a l’alçada de la desincorporació cap al c/de Can Ràbia
- Av. Diagonal, alçada c/Numància
- C/Balmes, alçada rda. General Mitre
- Rda. General Mitre, alçada c/Ganduxer
- Pg. Bonanova, alçada c/Anglí
- C/Isaac Newton, alçada c/Císter
- Av. Jv Foix, alçada c/Ramon Miquel i Planes
- Av. Vallvidrera, àmbit de l’estació Peu del Funicular de FGC
- C/Anglí, alçada c/Hort de la Vila
- Trav. de Dalt, alçada c/Verdi
- Av. Estatut, alçada c/Jorge Manrique
- C/Piferrer, alçada c/Alella
- Pg. Fabra i Puig, alçada c/Canigó
- C/Santander, alçada c/Cànem
- C/Felip II, alçada c/Múrcia
- C/Ferran Junoy, alçada c/Sao Paulo
- Av. Meridiana, alçada c/Sant Antoni Maria Claret
- C/Aragó, alçada c/Corunya
- Av. Litoral, alçada c/Arquitecte Sert
- Gran Via Corts Catalanes, alçada c/Selva de Mar
- Av. Litoral, entre c/Llacuna i c/Jaume Vicens Vives
- C/Rocafort, alçada c/Sepúlveda
- C/ de Sants, alçada c/Espanya Industrial
- Pg. Bonanova, alçada c/Iradier
Radars en entorns escolars
Dins del programa Protegim les Escoles, que fa mesos que està en marxa i on s'ha pacificat els voltants de desenes de col·legis, també es reforçarà la senyalització horitzontal i vertical, es posaran coixins berlinesos i voreres passants i també s'instal·laran 12 nous radars de punt que controlaran que la velocitat màxima en aquests àmbits escolars no superi els 30 km/h. Són aquests:
- C/Numància (entre c/Anglesola i c/Déu i Mata), escoles Ítaca i Anglesola.
- C/Aragó (entre c/Bruc i pg. de Gràcia), escola Lestonnac i Escolàpies Llúria.
- C/Mallorca (entre c/Nàpols i c/Roger de Flor), escola Dominiques.
- C/Mallorca (entre c/Muntanya i c/Fontova), escola Dovella.
- Trav. de Gràcia (entre c/Aribau i c/Alfons XII), escola Infant Jesús.
- C/Indústria (entre c/Sant Quintí i c/Conca), escola Miralletes i institut Moisès Broggi.
- C/Sant Antoni Maria Claret (entre c/Trinxant i c/Guinardó), escola Antoni Balmanya.
- C/Balmes (entre c/Marià Cubí i trav. de Gràcia), Escola Pia.
- C/Balmes (entre c/Francolí i c/Santjoanistes), escola Poeta Foix.
- C/Entença (entre c/Provença i c/Rosselló), escoles Xirinacs i Entença.
- C/Sardenya (entre c/Taxdirt i trav. de Gràcia), escola de les Aigües.
- C/Consell de Cent (entre c/Bruc i c/Girona), Centre Educatiu López Vicuña.
Radars pedagògics
Aquesta variant de radar el que vol és aconseguir l'atenció/alerta dels conductors a través d'uns panells que mostren la velocitat a la qual circulen, i es col·loquen rotatòriament pers diferents radars. Són radars que informen, però no sancionen. La primera prova pilot es va fer el 2013 a l’avinguda Foix, sota el pont de Reina Elisenda. Al llarg de tot aquest any, l'Ajuntament té previst sumar 30 ubicacions més on es col·locaran aquest tipus de radars de manera rotatòria.
L’any 2020 les infraccions per excés de velocitat a Barcelona pràcticament es van doblar, passant de les 347.173 a les 604.104 denúncies per aquest concepte.
NO T'HO PERDIS: Els 50 llocs imprescindibles de Barcelona.
Llegeix el número de març de Time Out Barcelona, amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat