[title]
La nostra inspiració per triar viatge ha canviat dràsticament al llarg dels anys. Primer hi va haver guies, després llocs web (inclòs el nostre Time Out Travel, per descomptat) i ara hi ha una aplicació a xarxes socials que s'ha apoderat del món des de la pandèmia. Ho heu endevinat: TikTok.
Segons Prabhakar Raghavan, vicepresident sènior de Google, el 40% de la Generació Z utilitza TikTok com a font d'informació i, de tots els usuaris, el 76% va dir que l'aplicació és el que els va inspirar a viatjar.
Però, quines són les destinacions que més interessen als usuaris de TikTok? Per esbrinar-ho, la companyia de viatges Cruise Croàcia va analitzar el nombre de visualitzacions de TikTok a 135 de les ciutats més poblades del món entre principis de març i principis de juliol.
Amb diferència, la ciutat més popular és la capital catalana, Barcelona, que va rebre més de 24 mil milions de visites.
Famosa pels seus edificis únics dissenyats per Gaudí, com la icònica Sagrada Família, la ubicació davant de la platja i una escena gastronòmica i de vida nocturna de renom mundial, la popularitat de Barcelona no és una sorpresa.
El hashtag #barcelonathingstodo és particularment popular entre els usuaris de la Generació Z, una altra revelació que no sorprèn, atès que la ciutat acull grans festivals anuals com Primavera Sound, Sónar i el tradicional Sant Joan.
Nova York i París, sempre de moda
Nova York ocupa el segon lloc, i els usuaris busquen consells per a la Gran Poma entre els Tiktokkers que viuen a la ciutat. París ocupa el tercer lloc, probablement a causa de la sempre predictible sensació a les xarxes socials que és el lloc de la moda. A més, la popularitat podria atribuir-se als programes de televisió ambientats en aquestes ciutats respectives: el ressorgiment de 'Gossip Girl' i l'estrena d''Emily a París' probablement han despertat l'interès de la Generació Z.
Europa obté una molt bona puntuació en general, ja que cinc ciutats ocupen els sis primers llocs. Sembla que la tendència Euro Summer ha arribat per quedar-s'hi.
Alguns esments una mica menys esperats però dignes d'atenció són Lima, l'anomenada "capital culinària" d'Amèrica del Sud, i Jakarta, que es compon de més de 100 illes.
Les 10 destinacions més vistes del món a TikTok
Aquí hi ha les 10 destinacions més vistes del món a TikTok.
- Barcelona, Espanya (24 mil milions)
- Ciutat de Nova York, EUA (18 mil milions)
- París, França (16 mil milions)
- Londres, Regne Unit (15 mil milions)
- Istanbul, Turquia (9 mil milions)
- Madrid, Espanya (9 mil milions)
- Lima, Perú (7 mil milions)
- Jakarta, Indonèsia (5 mil milions)
- Tòquio, Japó (4 mil milions)
- Singapur (4 mil milions)