[title]
Ecooltra, Acciona, eMobike, Scoot, Donkey Republic... totes elles són marques de motos i bicis compartides que operen a Barcelona. La fórmula de llogar per minuts un vehicle de dues rodes ja fa uns anys que s'ha estès i consolidat amb èxit a la ciutat. Tant és la seva presència en els carrers que l'any 2019 l'Ajuntament va aprovar un decret per regular la seva activitat i exigir uns drets i uns deures a les empreses que, al cap i a la fi, el que fan és oferir un servei de mobilitat a canvi d'ocupar espai de tots. La regulació es va acompanyar de l'anunci per part del Consistori de doblar les llicències d'aquests vehicles fins a 6.958 unitats, el doble del que hi ha ara. Aquest divendres s'ha fet un pas més i l'Ajuntament ha adjudicat inicialment les llicències i ha admès la petició de 21 empreses de motos i 10 de bicicletes per compartir.
Taxa i protecció del centre
Els adjudicataris que compleixin amb els mínims establerts per l'Ajuntament tindran un mes per desplegar les flotes, estaran obligats a pagar 71,50 euros anuals per vehicle i no podran concentrar més del 50% de la flota de cada operador a la zona del centre per un període superior a dues hores consecutives. Ara mateix, a la ciutat s'hi comptabilitzen unes 1.500 bicicletes d'ús compartit i, de motos, unes 3.000; aquesta oferta es podria veure incrementada fins a doblar el número d'aquests vehicles a la calçada i a la vorera.
Els patinets compartits, cada cop més utilitzats a Barcelona, també estan pendents d'una regulació que s'espera tenir a punt aquesta primavera per part de l'Ajuntament.