[title]
Si ets dels que et pensaves que per tenir moto t'escapaves de les mesures per reduir l'alta contaminació de l'aire, ens saps greu comunicar-te que des d'aquest dimecres passat la normativa a canviat. La croada de l'Ajuntament de Barcelona per millorar l'aire que respirem ha sumat a les motos i els ciclomotors en aquell grup de vehicles que es prohibiran en dies d'alts nivells de pol·lució. I és que a la ciutat la majoria de moviments es fan amb aquest vehicle, constant en el cens més de 280.000 motos a la ciutat.
Frena si ja estàs posant en venda la teva moto perquè és vella o deixa anar un fum estrany i negre. La prohibició només afectarà aquelles motos que no portin el distintiu ambiental que ja es pot aconseguir en qualsevol oficina de Correus. Abans, però, no t'oblidis de saber quina classificació li pertany a la teva moto introduint la matricula a la pàgina web de la DGT. Aquest organisme públic ja ha anunciat que 4 de cada 10 motos existents no aconseguirà cap adhesiu perquè són massa contaminants (matriculades abans del 2003) i, per tant, no podran transitar per la ciutat en dies d'alts nivells de NO2 (no se n'esperen més de 3 per any).
A Barcelona estariem parlant aproximadament d'unes 120.000 motos que s'hauran de quedar aparcades i aquells dies optar pel transport públic. De fet, la mesura s'acompanya d'incentius per aquelles persones que decideixin vendre el vehícle perquè no assoleix els mínims medioambientals (sigui cotxe o motocicleta) amb una targeta (T-verda) que permetrà viatges gratis durant tres anys amb qualsevol transport públic. No t'enfadis que es tracat de dies puntuals, podria ser pitjor (l'any 2020 es restringirà a l'accés a tots els vehícles, tinguin la classificació que tinguin) i no està de més fer alguna cosa tenint en compte que a l'Àrea Metropolitana hi moren cada any 3.000 persones per la contaminació.