[title]
Barcelona fa un pas més cap a un transport més sostenible. El passat 7 d'abril del 2022 va començar a circular per la ciutat el primer bus d'hidrogen de zero emissions de tot l'estat Espanyol. El vehicle funciona a la línia X1 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), al qual se li han sumat vuit més de les mateixes característiques. TMB ha anunciat que ha comprat 36 autobusos més d'hidrogen i que cada cop són més a prop d'aconseguir l'objectiu de tenir un 25% de la flota de zero emissions el 2024.
La compra dels nous busos han tingut un cost total de 23.396.400 euros i ha estat finançada pel Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assegurat que "Barcelona necessita més transport públic sostenible" i ha afegit que la ciutat és un referent europeu en la mobilitat d'hidrogen. L'entitat preveu que el 2024 comptin amb 232 autobusos elèctrics i 44 autobusos d'hidrogen, el que reduiria 4.785 tones d'emissions de CO₂ a l'any.
🚍TMB adjudica 36 autobusos més d’hidrogen #busbcn
— TMB (@TMB_Barcelona) September 12, 2023
🔋 Seguim avançant en la compra de vehicles sostenibles per arribar a l’objectiu d’un 25% de la flota de zero emissions l'any 2024 #TMBSostenible
➕INFO▶️ https://t.co/FlRrVh9RG9 pic.twitter.com/0NE6eGD4SB
Malgrat que per fora els autobusos d'hidrogen siguin completament igual que la resta, el seu sistema funciona molt diferent. El vehicle només emet vapor d'aigua i conté cinc tancs que s'abasteixen d'hidrogen verd d'una planta de proveïment situada a la Zona Franca. Per distingir aquest tipus de busos, us heu de fixar en el distintiu que hi ha a la porta, on indica quina és la seva font d'energia.