[title]
En el carrer de Ferran, al Gòtic, s'ha posat en marxa una prova pilot per regular la circulació de bicicletes. És per això que aquest carrer s'ha convertit en un eix pedalable, que permet que circulin les bicicletes, en els dos sentits de la marxa, entre la plaça de Sant Jaume i la Rambla. A causa d'això, la via és compartida per ciclistes i mercaderies, i també amb els vianants, que habitualment ocupen la calçada del carrer.
A cada extrem d'aquest tram de carrer, on tradicionalment només hi podien circular vehicles de mercaderies, ara hi ha dos senyals que indiquen que els ciclistes poden circular en els dos sentits i que la velocitat màxima és de 10 km/h. Però en aquesta senyalització en concret no s'indica qui té prioritat de pas, si els ciclistes o les mercaderies.
Senyalització confusa i petita
De fet, la senyalització que mostra qui té prioritat de pas pot resultar confusa, ja que el símbol de la bicicleta, sota d'una fletxa vermella, és força petita. Aquest senyal indica que és una via de doble sentit, i que les bicicletes no tenen prioritat en direcció cap a la plaça de Sant Jaume i, per tant, han de deixar passar els vehicles de càrrega i descàrrega. En canvi, en sentit contrari, de plaça de Sant Jaume cap a la Rambla, els ciclistes són els que tenen prioritat de pas.
A més, els altres senyals també poden generar confusió, com la senyalització horitzontal que indica que es tracta d’un carrer per on poden circular bicicletes i els símbols de bicicletes pintades, que són força petits i tenen la mida de les llambordes del carrer.
Aquesta prova pilot impulsada per l'Ajuntament de Barcelona busca ordenar els itineraris ciclistes de la Ciutat Vella i millorar la convivència entres els diferents tipus de mobilitat.