[title]
No sempre passes pel davant d’una botiga que, uns passos més enllà, et fa recular perquè has vist alguna cosa especial. Aquest és el cas d’un espai del Gòtic que porta el nom de pila d’un jove creador francès. Foguejat en mil batalles, Corentin Christian sap com elevar l’experiència de compra i fer-vos sentir com a casa. Us expliquem en quatre punts qui és ell i com ha arribat fins aquí.
1 UN EXEMPLE DE RESILIÈNCIA
Des de ben petit, en Corentin Christian Jean-Marie Daudigny es va sentir diferent de la resta de nens perquè preferia jugar a nines i fer-los vestidets que donar-li puntades a una pilota. Una elecció naïf que va ser motiu d’escarni al col·legi. Ell va preferir refugiar-se en els llibres i fer cas del consell dels seus pares: sigues qui ets i fes el que et plagui, una màxima que l’ha acompanyat sempre. Per això va canviar els estudis de medicina pels d’art i, més tard, França per Austràlia. A Sidney va estudiar màrqueting de moda i va entrar a treballar a la boutique de Louis Vuitton, primer com a dependent i després com a responsable de Visual Merchandising. “Vaig insistir-molt, hi vaig anar mil cops, però al final em van agafar”, confessa.
2 EXPERIÈNCIES QUE ET MARQUEN
Tot i que estava feliç amb l’aventura australiana, en Corentin tenia ganes de més. “Vaig aplicar per a fer un màster a la Central Saint Martins, una de les escoles d’art i moda més prestigioses de Londres. Però que ningú es pensi que la meva família és rica. Vaig arribar a dormir en un matalàs a terra, tot i que l’esforç va valdre la pena”, recorda d’una època en què va forjar amistats que encara li duren. Amb el seu títol com a expert en Fashion Retail va treballar dos anys a la marca Karen Miller, on va fer tots els papers de l’auca. Però sobretot va confirmar que important és l’experiència que el client s’emporta quan trepitja una botiga física.
3 UN ESPAI PROPI
Amb el Brexit aprovat, el Corentin volia un altre canvi d’aires. El sol, l’arquitectura de Gaudí i una feina al gegant Rakuten van ser raons prou atractives per a traslladar-se a Barcelona. A la capital catalana, però, va ser on finalment va sentir la necessitat de crear el seu propi projecte, un espai on atendre en persona els clients, escoltar-los i buscar junts la peça de roba ideal. D’entrada, l'anava a batejar com a IAGU, però quan va adonar-se que era una extensió del seu jo més profund, el va canviar pels seus dos primers noms: Corentin Christian. A la boutique del Gòtic ofereix una experiència 'retail' de primera, per això li agrada rebre als clients amb cita prèvia. I si no compren, tampoc no passa res. Segur que la conversa i l’intercanvi d’impressions haurà plantat una llavor.
4 EL NOU LUXE
La seva manera de fer és, senzillament, la seva i també la de la seva sòcia, la costurera de mans màgiques Sandra Pomares. Corentin dissenya peces sense talla i sense gènere i sol utilitzar teixits reciclats i provinents de 'deadstocks' (té predilecció pel denim i per l’estampat Toile de Jouy). A partir d’aquí, els pantalons, les camises, les armilles, les granotes i les jaquetes curtes prenen una dimensió molt chic. “Si compres una peça o la cocreem junts, vull que sigui un clàssic del teu armari”, assegura. També té una petita col·lecció de perfums –com el fragant Pouvoir Des Fleurs– i alguns accessoris que fa en col·laboració amb artesans del barri. I és que aquest és el nou luxe que promulga Corentin Christian: la connexió col·lectiva, una escolta plena i fer de l’experiència de compra un vincle perdurable i un record al qual vols tornar.
Corentin Christian
Ample, 5
Instagram: @corentinchristian
NO T'HO PERDIS: Les botigues més boniques de Barcelona