[title]
Gigi Hadid, Beyoncé, Kylie Jenner i Jennifer Aniston són algunes de les moltes famoses que s'han vist captivades per les originals joies de MAM Originals. Jordi Enrique Albert, el creador, i Anthya Tirado, la directora creativa, van fundar una firma de complements amb l'objectiu de dissenyar peces sense gènere que fomentessin la creativitat i s'allunyessin del concepte clàssic lligat a les joies. Gairebé una dècada després del llançament, MAM Originals està present a més d'una desena de països i ha inaugurat el primer establiment físic a Barcelona dins d'un edifici històric del Gòtic, al carrer Ample 23.
Aquesta és la primera botiga de MAM arreu del món i, segons l'Anthya "hem volgut traslladar els productes que tenim a la web en format físic i presentar-los com si fos una exposició d'art. Només entrar dins l'espai, la Gaia és l'encarregada de rebre els clients" explica l'Anthya: "És el nostre avatar i representa la Mare Terra i la seva constant evolució". La Gaia és el personatge principal de la marca, una figura impresa en 3D que funciona com a model de les peces de la firma i que llueix les polseres, joieria que funciona com a maquillatge, arracades de tota mena i molts complements més.
Des que va néixer l'any 2014, MAM manté l'objectiu de ser una firma sostenible i conscient amb el planeta. Des del procés de creació i execució fins a l'empaquetament es realitzen a fàbriques locals que fan servir materials reciclats i materials preciosos certificats pel Responsible Jewellery Council, que assegura que el procés i els materials de les joies s'han aconseguit a través de pràctiques ètiques i responsables amb els drets humans i mediambientals.
Joies innovadores
La col·lecció de joies de MAM va més enllà del concepte de joia que estàvem acostumats. Una de les col·leccions amb més repercussió a escala internacional va ser 'Makeup', on totes les peces giraven al voltant de la importància d'estimar-se a un mateix sense la necessitat de maquillar la vida, unes peces que van enamorar celebritats com Camila Cabello. Tot i que la firma va començar amb la venda de rellotges de fusta, va evolucionar fins a crear joies i complements inspirats en el cos humà que es converteixen gairebé en una segona pell.
Un edifici històric
Si passegeu pels carrers pel Gòtic us trobareu joies arquitectòniques que poden passar desapercebudes si no aneu amb els ulls ben oberts, i una d'elles és la casa on es troba MAM Originals. Es tracta de la Casa Joan Manuel Bofill, una obra de l'arquitecte i company de classe de Gaudí, Elies Rogent, el mateix arquitecte que va dissenyar altres edificis emblemàtics de la ciutat com el de la Universitat de Barcelona.
Rogent va construir l'edifici perquè es convertís en la primera companyia naviliera de Barcelona, un projecte pioner que va enriquir la cultura i l'economia de la ciutat. Durant la Guerra Civil Espanyola, l'edifici es va convertir en una caserna de la Guàrdia Civil i, tot i que anys després les forces de seguretat es van traslladar, l'edifici encara conserva dins seu estances com el soterrani, on dormien alguns presos.
Gairebé un segle després, l'Anthya i en Jordi asseguren que l'edifici de Rogent "va ser amor a primera vista, havia de convertir-se en la casa MAM". Tot el procés de renovació es va inspirar en la pràctica japonesa del Kintsugi, una tècnica que consisteix a restaurar un objecte amb or antic que li dona una nova història sense esborrar la passada. La Marca Studio, un despatx d'interiors barceloní, va ser qui va donar forma la idea de l'Anthya i en Jordi i va dissenyar i coordinar tot el procés de restauració del palauet.
Després de dos anys de reconstrucció, la MAM House ja està oberta al públic i, tot i que està completament modernitzada, han volgut conservar els elements originals per no perdre la seva història i així aconseguir "un balanç perfecte entre l'antic i el contemporani".