[title]
El 20,7 % dels avions que surten des de l’aeroport Josep Tarradelles- Barcelona el Prat arriben amb retard a la seva destinació. Així ho ha comunicat l’empresa especialitzada en reclamacions que es dedica a demandar a les companyies aèries en nom dels clients per aconseguir les indemnitzacions que els corresponen, Reclamio. L’empresa ha recopilat les dades d’Eurocontrol, l’Organització Europea per a la Seguretat de la Navegació Aèria.
Que un de cada cinc trajectes aeris no arribi puntual al destí sembla ser una pràctica estesa a la resta d’aeroport espanyols: la mitjana se situa en un índex de 20,8%. La infraestructura més puntual de l’estat (i d’arreu d’Europa) és l’aeroport de Bilbao, amb una xifra de 85,3%. El segueixen en cua l’aeroport de Sevilla (81,8%), Madrid (81,6%), València (81,4%) i el d’Eivissa (81,2%). Al cantó contrari, hi ha els més impuntuals: el de Tenerife Sud (75%) i el de Gran Canària (73,9%).
L’aeroport del Prat registra el seu màxim històric
Durant el primer semestre de l’any, l’aeroport del Prat ha registrat el seu màxim històric de passatgers: 26.090.602. Aquesta xifra suposa un increment del 12,9 % respecte al mateix període de l’any passat i supera en un 5,1% si es compara amb l’any 2019, abans de la pandèmia.
Pel que fa al nombre d’operacions, el Josep Tarradellas n’ha incrementat el percentatge respecte al mateix període del 2023: un 11,5 % més (166.984 operacions), i també ha superat el 2019 en 0,8 %.
Durant la temporada d’estiu, que va del 31 de març al 26 d’octubre, l’aeroport del Prat oferta 50 rutes intercontinentals. En total són 208 destinacions operades per 92 companyies; el continent americà és el que concentra més destinacions intercontinentals, seguit d’Àfrica.