Notícies

El centenari Teatre Capitol de la Rambla reobrirà molt aviat com a equipament municipal

La gestió de l'espai, tancat des de fa cinc anys, es decidirà per concurs com ja es va fer amb El Molino i el Paral·lel 62

Borja Duñó
Escrit per
Borja Duñó
Head of Editors, Barcelona
Teatre Capitol
Foto: Laura Guerrero / Ajuntament de Barcelona | Teatre Capitol
Publicitat

Ja han passat cinc anys des que va tancar el Club Capitol, que va néixer com a cinema l'any 1926 i que el 1997 es va reconvertir en teatre. Va ser l'estiu del 2020 que el Grup Balañà va haver d'abaixar la persiana perquè la propietat de l'edifici no li renovava el lloguer amb les mateixes condicions: la Rambla perdia un teatre amb un llegat de més de 14.000 funcions i 2,7 milions d'espectadors acumulats. I no es va poder ni acomiadar del públic, ja que en aquell moment romania tancat per l'estat d'alarma.  

Tot això canviarà la tardor del 2027, que és quan l'Ajuntament preveu que acabin les obres del renovat Teatre Capitol, un nou equipament municipal que mantindrà dues sales, amb capacitat per a 402 i 198 butaques. La gestió del teatre recuperat es decidirà via concurs públic, com ja s'ha fet en d'altres espais emblemàtics recuperats com El Molino i la sala Paral·lel 62. Així ho ha anunciat l'Ajuntament, que ha obtingut la titularitat de l'espai i que suma el Teatre Capitol a altres pròximes obertures com la del Teatre Arnau, al Paral·lel.

Una història accidentada

El 3 de juliol de 2019, una inundació a l’Hotel Continental va fer que s'haguessin de suspendre les funcions i a finals d'any ja es va anunciar que tancaria definitivament quan s'acabés la temporada. I llavors va arribar la pandèmia. El 12 de març de 2020 es va fer l'última funció, perquè l'endemà es va fer efectiu el confinament. Sembla, per tant, que en qüestió de dos anys es podrà donar continuïtat allò que va tenir un final tan abrupte. 

Un grup de persones davant la façana del cinema Capitol de Barcelona, en la qual s'anuncia la projecció de la pel·lícula "Charlie Chan en la ópera", protagonitzada pels actors Warner Oland i Boris Karloff. Gabriel Casas i Galobardes, ANC.
Foto: . Gabriel Casas i Galobardes, ANC / Ajuntament de BarcelonaUn grup de persones davant la façana del cinema Capitol de Barcelona, en la qual s'anuncia la projecció de la pel·lícula "Charlie Chan en la ópera", protagonitzada pels actors Warner Oland i Boris Karloff. Gabriel Casas i Galobardes, ANC.

Espai per a Biblioteques de Barcelona

Part del nou Teatre Capitol serà per a les oficines dels Serveis Centrals del Consorci de Biblioteques de Barcelona, un ens de l’Ajuntament i la Diputació que gestiona i coordina de les biblioteques públiques de la ciutat. Seran uns 900 m² que a més tindran un magatzem central de distribució i logística per al processament i l’enviament de documentals i altres materials a les biblioteques de la xarxa. 

NO T'HO PERDIS: Coses per fer a Barcelona a l'abril

Vols estar al dia de tot el que es mou a la ciutat? Inscriu-te a la nostra newsletter i tindràs tota la info i els plans que t'agraden per gaudir de Barcelona

Últimes notícies
    Publicitat