[title]
Ikea s'adapta als temps que corren i a l'Estat espanyol i com a mesura de seguretat pel coronavirus distribuirà el catàleg del 2021 només online, tot i que a les botigues Ikea la clientela podrà aconseguir el catàleg imprès. Està disponible en català i castellà, basc i gallec (s'edita en 32 idiomes).
La mesura coincideix amb el setantè aniversari del catàleg de la marca sueca i la publicació ret homenatge a alguns dels seus productes clàssics, que apareixen camuflats en els diferents estilismes i amb notes històriques del moment en què van ser dissenyats.
Localitzem el llum Cirkel (1988-95), dissenyat pel danès Bent Gantzel-Boysen; l'escriptori Sture, molt popular entre els 1998 i el 2001; la cadira Ögla, considerada per Ikea com una de les seves icones; o la Poang, disseny de Noburu Nakamura que inicialment es comercialitzava com a Poem i que va aparèixer al catàleg de la marca el 1976.
Aquestes són algunes de les peces tal com es retrataven i presentaven en catàlegs del moment; a banda, formen part de l'exposició permanent de l'Ikea Museum, situat a Älmhult, al local on Ikea va obrir la primera botiga.
El 1951 Ingvar Kamprad, fundador d'Ikea, va publicar el primer catàleg com a eina de màrqueting i amb l'objectiu d'arribar als clients potencials de les grans ciutats de Suècia. Les cobertes de les publicacions retraten les tendències i el pas del temps, així com la filosofia d'Ikea: vendre productes senzills a bon preu per a les masses.