[title]
Ha arribat el cambrer virtual que pren nota de la teva comanda i a qui pagues la factura: Funky Pizza, a Palafrugell, acaba de posar en marxa un programa de gestió mitjançant el qual el client arriba, s'asseu, i escaneja un codi QR. I a partir d'aquí, consulta la carta, fa la comanda –que el personal del restaurant rep i gestiona per pantalla, en cuina– i paga directament amb el seu mòbil. Això sí, un cambrer porta el plat a taula (no us espereu robots).
Aquesta és la primera vegada que a Espanya una aplicació tecnològica substitueix la comanda directa a cambrer dins d'un restaurant. "Volem oferir una eina innovadora que permeti sumar a la batalla contra la Covid-19, i que la gent continuï gaudint de l'experiència de menjar aquí, però reduint el contacte físic", explica Carlos Manich, propietari de Funky Pizza.
¿Avantatges? La reducció del contacte físic i que es pot fer un seguiment de l'estat de la comanda. ¿Desavantatges? Perds el contacte humà amb el cambrer: s'ha acabat demanar informació sobre de què menjaràs, tunejar-una mica al teu gust o saber quina quantitat de teca t'arriba a taula.