[title]
L'encariment de Barcelona s'ha notat a molts sectors de la ciutat. Des dels preus dels lloguers, un sector que ha batut rècords històrics, fins a les habitacions d'hotel i, ara també, als preus dels taxis de Barcelona i l'Àrea Metropolitana. L'any passat, el cost mitjà d'un viatge en taxi va augmentar entre un 5,2% i un 6,2%, segons les diverses tarifes. Malgrat que el pròxim 2024 els preus no es dispararan tant, hi haurà un increment del 2,9% respecte al cost del servei d'aquest 2023.
L'Institut Metropolità del Taxi (IMET) ha justificat la mesura amb l'augment del preu dels costos directes i indirectes com la benzina, els salaris, el manteniment, la seguretat social i els pàrquings de la ciutat. La proposta, però, no ha agradat a alguns sindicats com Élite Taxi, que s'ha mostrat molt crític amb el mètode de l'IMET per calcular les tarifes, ja que ofereix més beneficis als treballadors autònoms que als assalariats, segons el sindicat, raó per la qual molts s'estan fent autònoms.
A més de criticar els preus establerts per l'IMET, Élite Taxi també s'ha mostrat contrari a les tarifes tancades. El sindicat reclama que desaparegui la tarifa 3, que és la que permet oferir un preu tancat als clients que reserven els serveis a través d'aplicacions mòbils com Uber i Bolt. Per justificar la seva postura, asseguren que la T3 "posa en risc la viabilitat econòmica del taxi", ja que, molts cops, no arriben a cobrir les despeses del servei.