[title]
Us imagineu anar a dormir a Barcelona i despertar-vos ben d'hora-ben d'hora al centre de París? Podríeu anar a una 'boulangerie' i emportar-vos l'esmorzar a la riba del Sena, o seure en una terrassa i treure-us les lleganyes dels ulls mentre veieu vida parisenca passar. Doncs no és cap fantasia, sinó una cosa que podreu fer aviat, ja que Barcelona tornarà a estar connectada amb Europa amb trens nocturns, anys després que fossin substituïts per combois diürns d'alta velocitat.
Midnight Trains, una companyia que ofereix totes les comoditats d'un hotel, començarà a operar a partir del 15 de desembre de 2024 i té previst connectar París amb Barcelona i altres ciutats europees com Madrid, Lisboa, Porto, Milà, Venècia, Florència, Roma, Viena, Praga, Budapest, Berlín, Hamburg, Copenhaguen i Edimburg.
Per altra banda, les companyies ferroviàries de França (SNCF), Alemanya (DB), Àustria (ÖBB) i Suïssa (CFF) s’han unit per donar forma al projecte Nightjet, un sistema de trens nocturns que ja connecta diverses ciutats europees i que a partir del 2024 tindrà una línia que connectarà Barcelona amb Zuric.
Molt més sostenible
Comenceu-vos a oblidar, per tant, dels trajectes a l'aeroport, dels pesats controls de seguretat i altres maldecaps que comporta viatjar amb avió, un mitjà de transport deu vegades més contaminant que el tren. Tenint en compte que la Comissió Europea vol haver reduït en un 90% les emissions de CO₂ al sector del transport l'any 2050, sembla que el tren –qui ho hauria dit– és el mitjà del futur. I per la durada dels trajectes, molt millor viatjar de nit i descansant, així no perdem un dia, com passa actualment amb el TGV.