[title]
Encara avui dia es debat sobre com ha de ser la ciutat del futur. Sostenible, verda, sense cotxes? Barcelona és un bon exemple d'aquest canvi urbanístic en què es dona prioritat als carrers pacificats en detriment del transport privat, s'aposta per la creació de més carrils per bicicletes i busos i per l'ampliació de les zones verdes. Tots aquests factors que ajuden a millorar la sensació d'habitabilitat.
I això mateix és el que pretén demostrar l'experiment Mercè, organitzat per l'empresa catalana 300.000Km/s, i que ha arribat a la conclusió que els espais verds i tenir espai per caminar són els factors més atractius per escollir les millors zones d'una ciutat. L'estudi ha comptat amb la participació de gairebé 1.500 persones que a través d'un algoritme d'intel·ligència artificial han escollit quins dissenys urbanístics els hi agradaven més.
Més arbres i menys soroll
L'informe ha conclòs que el millor carrer de Barcelona és Finlàndia, ubicat a Sants-Montjuïc, seguit de la Rambla Badal al mateix districte i la plaça Can Dragó, a Nou Barris. S'ha valorat la vegetació, la longitud de les voreres, la diversitat arquitectònica, la poca circulació de vehicles i la tranquil·litat de l'entorn. En canvi, les vies menys preuades són aquelles que es troben en polígons industrials o autopistes amb molta densitat de tràfic.
Pel que fa a les millors àrees per viure a la capital catalana, l'estudi ha determinat que un 89% dels residents de l'Eixample viuen en carrers agradables mentre que a Ciutat Vella només ho fa un 30%. Tanmateix, Sarrià-Sant Gervasi, Sant Martí i Horta-Guinardó també destaquen per la seva bona habitabilitat.