Notícies

Juan Luis Guerra i 4.40 fan pujar la serotonina a milers de persones al Cruïlla

El músic dominicà va fer passar la gira 'Entre palmeras' a la nit del dissabte del festival

María José Gómez
Directora, Time Out Barcelona
Juan Luis Guerra (Cruïlla 2022)
Ana Paez SedanoJuan Luis Guerra (Cruïlla 2022)
Publicitat

La bachata avui està de moda (recordem l''Ateo' de Nathy Peluso i C. Tangana, i 'La fama' de Rosalía i The Weeknd), però el mèrit d'haver popularitzat aquest gènere dominicà arreu del planeta és de Juan Luis Guerra. Llegenda de la música, venerat a tota Llatinoamèrica, és el tòtem del merengue, com Rubén Blades ho és de la salsa, que també va actuar al Fòrum unes hores més tard, convertint Barcelona a la capital de la música llatina durant unes hores. De fet, el seu reclam com a caps de cartell van fer de dissabte la nit la més concorreguda –25.000 assistents– dels quatre dies del Cruïlla. I amb raó.

El dominicà, acompanyat pels seus inseparables 4.40, va fer un repàs dels seus quaranta anys de carrera. Del 'Rosalía' inicial a la 'Bilirrubina' final, va anar desgranant els seus temes més coneguts i van sonar tan vigoritzants com quan es van publicar. Amb un públic entregat –qui no se sap de cap a peus 'Burbujas de amor'?–, Juan Luis Guerra va signar uns àlbums mentre 4.40 interpretava 'Como abeja al panal'. Quan a la pantalla gegant es van veure les llàgrimes del noi a qui van lliurar els discos, l'emoció es va contagiar per tota l'esplanada del Fòrum.

Juan Luis Guerra (Cruïlla 2022)
Ana Paez SedanoJuan Luis Guerra (Cruïlla 2022)

Per a l'ofensiva final, Guerra es va guardar el músic tres dels seus obusos més precisos: 'A pedir su mano', 'Bachata rosa' i, és clar, la 'Bilirrubina', que va provocar un desgavell de serotonina entre el públic.

NO T'HO PERDIS: Els millors festivals de música de Barcelona i Catalunya

Últimes notícies

    Publicitat