[title]
Un doble concert de Julieta i La Ludwig Band va inaugurar una nova etapa de l'Heliogàbal. Després de 28 anys d'estar a l'avantguarda de l'escena musical de Barcelona sense necessitat de tenir escenari –ja sabeu que els concerts es feien al racó de parets vermelles a tocar de la barra–, el bar ha tirat una paret a terra i ha guanyat espai on abans hi havia magatzem i el 'backstage'. El local ha guanyat un escenari i en comoditat per al públic i els músics, podrà vendre més entrades –fins a 130– i té una altra barra a la zona de l'escenari.
A més, des de la barra de tota la vida s'ha obert una finestra que és fantàstica per veure el que passa a l'escenari. És meravellós poder veure en aquestes condicions els directes de grups que acaben de fer 'sold outs' en sales com Paral·lel 62 (Julieta) i Apolo (La Ludwig), i és que la proximitat que es viu en els concerts en sales petites com l'Heliogàbal és un valor a reivindicar, una experiència que es dona per perduda en macroconcerts i macrofestivals on sovint veiem els músics des de la llunyania i a través de pantalles gegants.
Julieta, cantant de 22 anys que va començar a produir cançons durant la pandèmia i que va fer el seu primer concert important ara fa un any a l'Heliogàbal, va demostrar que es defensa perfectament en les distàncies curtes tot i que intuïm que ho faria igual de bé en escenaris molt més grans (a l'antiga BARTS ho va fer per a 1.200 persones). Un luxe gaudir del seu pop electrònic i ballable en la intimitat i amb sorpresa: Maria Hein era entre el públic i se li va sumar per cantar l'explosiva 'Club', la cançó que tenen a mitges.
Per la seva banda, La Ludwig Band va deixar clar que el nou escenari de l'Helio és perfectament capaç d'acollir sis músics amb bateria, teclats, baix, guitarres i saxo. Els d'Espolla feia sis mesos que no tocaven i en algun moment feien broma sobre això, però el seu folk rock despreocupat funcionava a la perfecció en un ambient gairebé familiar. Van presentar el seu nou single 'El meu amor se n'ha anat de vacances', de 'Gràcies per venir', el disc que trauran el 20 d'octubre amb Cerámicas Guzmán (el segell discogràfic dels Manel), i van acabar amb el seu hit més característic, 'S'ha mort l'home més vell d'Espolla', fent feliços amb els seus efluvis dylanians i pauribians les poques desenes d'afortunats assistents.
Epicentre de l'escena musical jove
És gairebé un miracle que, en aquest món massificat i després de viure moments complicats, l'Heliogàbal continuï apostant pels artistes joves del país amb aquests estàndards tan alts de qualitat, tant pel que fa a la programació com per les condicions amb què ofereix la música en directe als espectadors. Perquè l'Helio continua sent, a més d'un lloc on veure i descobrir magnífiques bandes emergents i també consolidades, un lloc on cuiden l'escena fins al punt de donar feina als músics més joves. Dimecres, sense anar més lluny, ajudaven a les barres músics tan interessants com la cantant sabadellenca Ven'nus i el líder de Diamante Negro, Benoît García; i això és un altre luxe que no et trobes ni molt menys a tot arreu.
NO T'HO PERDIS: Els millors concerts del mes a Barcelona
Llegeix el número de juny de Time Out Barcelona amb entrevistes, reportatges i les millors recomanacions d'oci i cultura de la ciutat