[title]
Rosalía es va reservar poques sorpreses per a Barcelona respecte als concerts previs del Motomami World Tour. Només 'Milionària' va sonar, cantada a cappella, al Palau Sant Jordi i no ho havia fet, per exemple, al Wizink de Madrid. Tampoc no es va confirmar la teoria, tan peregrina com sucosa, que la de Ses Rovires s'estava esperant per estrenar la versió completa de 'Despechá' a Barcelona perquè l'acompanyés a l'escenari Bad Gyal. Però res d'això va tenir gens d'importància. Com que tampoc si sobre l'escenari l'acompanyen una banda en directe o no: el Motomami World Tour és tan bèstia que dedicar-se a dir què falta amb tot el que ofereix és intranscendent.
Somiar es gratuït i jo només demano que DESPECHÁ sigui una colabo de la Rosalía amb la Bad Gyal i les reines motomamisbadgyaleras de Barcelona ho petin al Sant Jordi aquest cap de setmana.
— Jordi de Niro (@jordi_niro) July 22, 2022
Ara per ara, Rosalía és una de les artistes que millor sap llegir la contemporaneïtat. Ho demostra amb tot el que fa, des de la composició de les cançons a la presentació de l'àlbum, al seu ús personal i professional de les xarxes socials, i també en aquesta la gira. L'escenari no només està dissenyat per encaixar perfecte als Reels d'Instagram i als TikToks, sinó que ella mateixa juga amb la càmera durant el concert com si estigués a les xarxes i el resultat és espectacular. Els primers plans de la Rosalía a les pantalles gegants apropen l'artista al públic d'una manera poques vegades vista fins ara: la tecnologia al servei de l'emoció.
Com 'Motomami', el concert és un devessall de talent, un Dragon Khan de gèneres, referències i registres. De les 'memiques' 'Chicken Teriyaki' i 'Bizcochito' al bolero de 'Delirio de grandeza', de les buleries al reggeaton minimalista: tot hi cap en l'enciclopèdia de la Rosalía, que també va fer repàs dels seus àlbums anteriors, amb menció especial per a la punyent 'De plata', i a les múltiples col·laboracions amb artistes com The Weeknd, Bad Bunny, J. Balvin... Hi ha artista millor connectada ara mateix?
Els temes se succeïen a un ritme vertiginós i la Rosalía, com a motomami suprema, va portar el públic per allà on va voler. Alternant el castellà i el català en el seu discurs, va dir en diversos moments de la nit la felicitat que sentia d'actuar a casa. El públic va ballar, cantar, se li va posar la pell de gallina i va recitar l'abecedari molt millor que quan anava al col·le. I per demostrar que això no té aturador, va presentar temes inèdits, com el bellísim 'Aislamiento'.
És inspirador veure com algú té tanta fam de crear i de mostrar, amb un esperit tan poc conformista i amb una energia a l'altura d'un talent i intel·ligència majúsculs.