[title]
Sembla que Barcelona no remunta en pèrdues de comerços locals. Les notícies de tancaments d’establiments emblemàtics barcelonins han acaparat l’actualitat de la nostra ciutat en els darrers anys, i ara, a aquesta onada de notícies d’acomiadaments de comerços històrics, se n’hi afegeix una més. Després de gairebé 100 anys al centre de la ciutat, la coneguda perfumeria Regia, al número 39 del passeig de Gràcia, abaixa la persiana aquest divendres, 31 de gener. “Després de 97 anys en el món de la perfumeria, hem decidit deixar la venda darrere el taulell per seguir només amb la botiga en línia”, ha assegurat la direcció de la botiga a través del seu perfil d’Instagram.
D’aquesta manera, doncs, la perfumeria s’acomiada per sempre del local que ha estat el seu punt de venda de referència a la ciutat durant 97 anys, tot i que podreu continuar comprant els seus productes a través de la seva pàgina web. “Han estat uns anys magnífics en els quals hem pogut gaudir de la nostra feina, atenent i assessorant els nostres clients amb la màxima professionalitat i dedicació”, han escrit a Instagram, on també han dedicat unes paraules d’agraïment al seu fundador, Josep Giralt, als seus clients, distribuïdors, amics i al personal, “que ha sigut una eina fonamental per a Regia”. Clients i professionals del sector han lamentat la pèrdua i han desitjat sort en la nova etapa a través de comentaris com “el món de la perfumeria perd un gran referent (...) us trobarem a faltar” i “la meva perfumeria preferida (...) em fa molta pena”.
Però, a què es deu el tancament? Doncs, com ha passat –i continua passant– a molts comerços locals, la Regia no ha pogut fer front a la pressió de les grans cadenes, en aquest cas de perfumeria i bellesa. Segons ha avançat el diari Ara, l’empresa va arribar a tenir fins a 13 punts de venda físics a Barcelona, tot i que el nombre va començar a disminuir fa uns anys i l’únic que continuava actiu era el del passeig de Gràcia. Tot i mantenir el seu catàleg de marques allunyades de la perfumeria més mainstream, amb marques com Clive Christian, Creed, Kilian i Tom Ford, així com d’alguns perfumistes catalans com Ramon Monegal i Sara Carner, cadenes com Sephora o Primor també han inclòs algunes d’aquestes referències a la seva oferta a preus més competitius.
Una botiga amb un museu dins
“Ens encantaria saber si el vostre increïble museu pot continuar d’alguna manera”, ha escrit l’Acadèmia del Perfum sota la publicació de la perfumeria a Instagram. L’Acadèmia, però, no és l’única preocupada per la continuïtat del Museu del Perfum que s’amaga dins la botiga, sinó que tots ho estem. La perfumeria Regia acull un museu únic que recopila fins a 5.000 peces, com ampolletes i objectes relacionats amb el món de la perfumeria de tota mena i de diferents segles; de fet, algunes daten de l’època de l’antic Egipte. Entre les relíquies més destacades, hi ha peces que han passat per les mans de personalitats com Salvador Dalí i la reina Maria Antonieta, així com Grace Kelly i Paco Rabanne. Tot i el valor històric i cultural del museu, encara no se sap si es traslladarà o quin serà el seu futur, però, segons el diari Ara, “estan estudiant diverses opcions” per assegurar la seva continuïtat.