[title]
El passat maig, en el més cru de la pandèmia, la revista musical Rockdelux va anunciar, per sorpresa, que publicava el seu darrer número. En aquells instants, el món de la premsa musical va tenir una sensació de buit i d'orfandat: s'acomiadava tot un referent que va portar modernitat i rigor a la premsa musical espanyola, després de 35 anys de trajectòria.
Bones notícies, però; Rockdelux torna a la vida el pròxim 14 de desembre en una nova versió digital compromesa amb el seu passat i mirant cap al futur: amb nous continguts diaris, nova imatge i un enfocament que unirà l'experiència de la capçalera amb voler arribar a la generació digital. "Igual però diferent" és el lema de la campanya del retorn. I ho fa sota l'aixopluc del Primavera Sound, que ha acollit la redacció.
Segons explica Santi Carrillo, director de la revista ara i abans, "hem ampliat l'equip de col·laboradors per posar més èmfasis en l'Amèrica Llatina", i a la seva tradicional visió cultural de mirada àmplia, amb la música al capdavant, però amb còmics, cinema i literatura amb un gran pes, entra en joc la cobertura de videojocs, gastronomia, moda i esport, "sempre amb el rigor característic de la revista".
Un nou model de negoci
El canvi més significatiu de model de negoci és la conversió a mitjà digital de pagament: la subscripció costarà 3,99 € al mes, o 40 € en pagament únic si s'opta per la subscripció anual. El llançament de la web arribarà amb un primer mes a 1 euro per a tots els subscriptors. Això sí, qualsevol lector o lectora podrà accedir a un total de cinc articles gratis al mes si s'hi registra.