[title]
Estàs fart de la pandèmia? Probablement si ets solter, però estàs obert a l’amor, sí. Si és així, segur que et sentiràs identificat amb Ladilla Russa i el seu nou himne ‘A un metro y medio de ti’, una història d’un noi i una noia que es coneixen a la cua d’un supermercat, però decideixen ser ciutadans exemplars i seguir al peu de la lletra el distanciament i tota la normativa sanitària de la pandèmia.
El duo està format per Tania Lozano i Víctor F. Clares, dos periodistes de Barcelona que van decidir crear Ladilla Russa, inicialment com una broma entre col·legues a les xarxes socials, per donar un toc d’humor, festa i ironia a la crítica social. Van començar l'any 2017, i ara ja són tota una comunitat, amb més de 40.000 subscriptors al seu canal de YouTube –avui, el nou vídeo ho està petant i ja són el número 4 a tendències–, i més de 30.000 seguidors a les xarxes.
La cançó ‘makinera’, ‘bakala’, ‘disco’ i ‘techno-rumba’ va acompanyada d’un videoclip, realitzat per Martín Salvador. La roba –picada d’ullet a Pont Aeri amb una de les samarretes del vídeo–, el maquillatge –llavis ben marcats–, i el pentinat –dues cues i excés de gomina– són típics dels anys 90 i 2000 i són marca de la casa de l’estètica del grup.
Tant la portada com el vídeo tornen a estar signats per l’estudi Vanila BCN, que ja s’havien encarregat del grafisme de ‘Bebo (de bar en peor)’ i de ‘Kitt y los coches del pasado’, altres temes coneguts de Ladilla Russa. ‘A un metro y medio de ti’ es va estrenar ahir al programa ‘El Hormiguero’, en què el grup va arribar a reunir una audiència de més de 5,6 milions d’espectadors.
No tenien previst escriure res sobre el coronavirus ni les mesures de seguretat, però les muses van sorgir de manera espontània quan, asseguts a un bar, un cambrer els va demanar que es distanciessin un metre i mig, l’un de l’altre. I així va sorgir aquesta trama amorosa fallida.
NO T'HO PERDIS: 100 cançons per donar-ho tot a la pista de ball