[title]
La Zona de Baixes Emissions (ZBE) ja està en marxa i, tot i que les sancions no s'aplicaran fins a l'abril, l'Ajuntament ja ha activat el protocol d'avisos per tal que els cotxes més contaminants s'eliminin del radi protegit de més de 90 km². Des de l'aprovació de la mesura el debat de si s'havia d'incloure en la ZBE el Port i l'Aeroport, principals emissors de compostos contaminants, ha estat sobre la taula i sembla que ara l'Ajuntament vol emprendre els seus propis remeis.
Alternativa ferroviària
El regidor d'Emergència Climàtica de Barcelona, Eloi Badia, en una entrevista de Betevé s'ha atrevit, tot i no tenir les competències, a plantejar l'eliminació de tots aquells vols de curta distància si aquests disposen d'una alternativa ferroviària. Una d'aquestes línies és la connexió entre Barcelona i Madrid, l'anomenat pont aeri, la qual suposa la connexió més contaminant amb 2,3 milions de passatgers l'any passat i un 17,8% de l'activitat total del Prat.
De moment el govern de la Colau es limitarà a plantejar la proposta a Aena i espera que, amb aquesta declaració d'intencions, les entitats competents emprenguin els seus propis plans i el debat arribi al Parlament, com ha passat en països com Holanda i França. El país veí, per exemple, es va plantejar una proposta de llei per estudiar l'eliminació de fins a 72 connexions aèries que comptaven amb l'alternativa per tren.