[title]
Fa un any ja en parlàvem, fascinats per l'anunci que els bitllets d'alta velocitat a Madrid costaran un 25% menys i que, per primer cop, Renfe parlava de liberalitzar el servei de l'AVE per mirar d'abaratir costos, ser més competitiu i amortitzar una instal·lació sobredimensionada.
Després d'un any podem parlar de dues bones notícies, la primera és que a partir de gener ja podrem adquirir els primers bitllets de la versió 'low cost' d'AVE i, la segona, que s'han complert amb els terminis. Es va prometre que seria una realitat l'any 2020 i, si no falla res, el pròxim any l'AVLO serà una realitat i el 6 d'abril es farà el primer viatge.
Dimecres, Renfe, va presentar de forma oficial un model d'AVLO i va destacar que mantindrà moltes de les prestacions que té l'AVE. Velocitat, puntualitat, seguretat i abaratiment del preu són els valors que defineixen un nou model de transport d'alta velocitat més accessible i sostenible. No es va avançar res pel que fa a preus però la promesa d'una rebaixa d'un 25% del bitllet d'AVE segueix en peu però no es podrà comprovar fins al gener, moment en què sortiran a la venda els primers bitllets.
Avlo, el nuevo servicio de alta velocidad «low cost» de Renfe, que comenzará a operar el 6 de abril de 2020 en el corredor Madrid-Zaragoza-Barcelona, ha sido presentado esta mañana por el ministro de Fomento en funciones, José Luis Ábalos, y el presidente de Renfe, Isaías Táboas. pic.twitter.com/2KQRfjPCcG
— Renfe (@Renfe) December 11, 2019
Quines són les principals diferències entre l'AVE i l'AVLO?
Reduir preus dels bitllets passa, com fan les aerolínies de baix cost com Ryanair, per l'aprofitament d'espai. En el cas de l'AVLO s'optarà per l'eliminació de la cafeteria, no comptar amb classe preferent i distribuir els seients amb el sistema de 3 seients junts i 1 de sol. Tot plegat permetrà passar de les 316 places actuals a les 343. Com a novetat, els passatgers podran sumar-se a grups de WhatsApp per conèixer l'estat del servei en temps real i compartir informació entre ells. A més la identificació de viatgers serà a través d'un sistema biomètric per poder accedir a través de l'empremta dactilar.
Des de Foment asseguren que de moment el nou model de transport d'alta velocitat 'low cost' només s'implantarà en la línia Madrid-Saragossa-Barcelona i al llarg de l'any s'estudiarà l'expansió del model en altres corredors.