[title]
Les obres de la superilla de l’Eixample ja han començat i, amb elles, arriben els primers canvis al trànsit de la zona. A partir del pròxim 18 de novembre s’implantaran aquestes modificacions de mobilitat, conseqüència de la creació de dels quatre nous eixos verds de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell, que canviaran la configuració viària d’aquest àmbit de l’Eixample. L'objectiu és que l'Eixample sigui un espai més verd, amb preferència del vianant i que, a més incorpori elements de la Barcelona del segle XX, com les antigues llambordes i vies del tramvia.
El canvi més important de tots té lloc al carrer Consell de Cent: aquesta via trencarà la seva continuïtat viària i deixarà de ser un carrer pel qual travessar tot l’Eixample de punta a punta per convertir-se, d'aquí a uns mesos, en un eix verd destinat al vianant. Per aquest motiu es recomana als conductors buscar itineraris alternatius. A més, Girona, Rocafort i Comte Borrell i les noves places també veuran interrompuda la seva continuïtat actual.
Ara bé, el trànsit local ( veïns, serveis, etc.) tindrà garantit poder accedir que a qualsevol destinació situada dins dels quatre eixos verds, siguin habitatges, comerços, o aparcaments. Això no obstant, caldrà tenir en compte que en la majoria dels casos no es podrà circular pels futurs eixos verds en línia recta (excepte vehicles de serveis i emergències i bicicletes) i s’haurà de girar a cada illa: l’accés a un eix verd des d’un carrer transversal implicarà la sortida pel següent carrer transversal. Per això, l’Ajuntament recomana als veïns de la zona que consultin la informació dels nous girs per planificar el millor itinerari per arribar a la seva destinació.
Hi haurà tres àmbits on els vehicles no estaran obligats a girar: a la cruïlla de Consell de Cent amb Aribau; a la cruïlla de Consell de Cent amb passeig de Gràcia, i a les quatre cruïlles que envolten la futura plaça de Consell de Cent amb Girona (Bruc-Consell de Cent; Bailén Consell de Cent; Aragó-Girona; i Diputació-Girona).
Mentre durin les obres, les bicicletes podran circular per l’espai central habilitat pels vehicles i els estarà permès anar en línia recta en totes les interseccions, igual que als vehicles d’emergències i de serveis.
Finalment, per a donar la màxima informació sobre els canvis de mobilitat s’han programat diverses accions de comunicació dirigides tant als veïns i comerciants. Un equip d’informadors es desplegarà a la zona per informar els conductors de vehicles de les modificacions previstes i també es faran avisos d’escala, cartells i campanyes de xarxes socials.