[title]
Cada vegada hi ha opcions més ràpides per viatjar entre ciutats mitjançant trens d'alta velocitat. Al ser el ferrocarril un mitjà més sostenible que l'avió, diverses veus autoritzades estan demanant que en els trajectes curts on hi hagi oferta abundant de trens, per exemple entre Barcelona i Madrid, es prohibeixin les rutes aèries.
Ara, com era d'esperar, les aerolínies rebutgen totalment la prohibició dels vols de curta durada que podrien ser substituïts per viatges en tren per raons ambientals. Així s'expressa la patronal de les companyies aèries. "No creiem en les prohibicions. Advoquem per la intermodalitat perquè el passatger pugui triar", va subratllar dijous Javier Gándara, president de l'Associació de Línies Aèries (ALA), en una trobada amb premsa recollida per 'El Periódico'.
Des del maig passat, França és el primer país europeu que aplica la mesura de prohibir trajectes en avió que tenen connexions amb trens més eficients i sostenibles. La mesura pionera ha obert el debat en diversos països entre ells el nostre. El govern d'Ada Colau a l'Ajuntament de Barcelona també va proposar una mesura semblant en 2020.
Aquesta mateixa setmana la plataforma Ecologistes en Acció ha publicat un estudi que defensa que la prohibició d'onze rutes aèries amb alternatives de trajectes en tren de menys de quatre hores, rutes que podrien reduir les emissions de CO₂ de les connexions domèstiques espanyoles en un 10%. No obstant això, el sector de l'aviació comercial argumenta que això equival a només un 1,4% de les emissions de tot el transport aeri nacional.