[title]
El trasllat temporal del Barça del Camp Nou a l'Estadi Olímpic Lluís Companys va posar de dol a més d'un culer víctima de la nostàlgia. Si formeu part d'aquest col·lectiu, el club blaugrana ja va pensar en vosaltres amb la instal·lació de càmeres que retransmeten les obres de l'estadi en temps real perquè, quan estigueu tristos, pugueu entrar a la web i seguir els treballs que, si tot va bé, haurien d'estar enllestides per a la temporada 2026-2027. Amb l'enderrocament del Camp Nou han desaparegut algunes de les parts més emblemàtiques de l'espai i han sortit a la llum relíquies que abans estaven amagades, com és el cas d'un dels històrics autobusos de les Cinc Copes dels anys 50.
Històries de Barcelona ha publicat una fotografia al seu compte de X on es pot veure el bus blaugrana que estava exposat dins l'antic recinte i que el procés de renovació ha deixat abandonat al costat de les obres, gairebé convertit en un tros de ferralla més. La fotografia ha generat indignació entre diversos aficionats blaugranes que han deixat comentaris com "és una llàstima i una vergonya" i "ha d'anar al museu del Barça, és història del club", entre d'altres.
Aquest autobús va ser un dels que va formar part de la flota de busos de les Cinc Copes entre el 1950 i el 1953, una de les èpoques daurades del Barça. Durant aquests anys, el club de Ferdinand Daucik va guanyar la Lliga, la Copa, la Copa Llatina, la Copa Eva Duarte i la Copa Martini Rossi, és a dir, tots els títols possibles, i el club va passar dels 26.300 socis als 52.791 en deu anys.
El nou estadi
Les obres del Camp Nou van donar el tret de sortida l'1 de juny de 2023 i actualment hi treballen més de 400 professionals des de les 8 fins a les 19 h que, si no hi ha cap imprevist, tindran enllestit el nou estadi l'any 2026. Malgrat que encara li queda un llarg camí per arribar a la inauguració el futur Camp Nou ja ha guanyat premis d'arquitectura com l'International Architecture Awards, que va premiar el disseny del futur Spotify Camp Nou, elaborat pels despatxos d'arquitectura Nikken Sekkei i B720 amb l'enginyeria d'IDOM.
El futur estadi es convertirà en el més gran d'Europa, amb capacitat per a 104.000 espectadors i una coberta tensada de 50.000 quadrats, que serà la més gran del món. A més, també hi haurà més de 3.500 places d'aparcament a l'exterior, diversos espais d'oci i un nou Palau Blaugrana.