[title]
Rosalía i el seu àlbum 'El mal querer' i l'Anaïs Llop amb la seva marca que joies de vidre Petitea Jewelry són dos exemples de projectes finals de la universitat que s'han convertit en èxits, cadascun dins el seu sector. Així és com va néixer també Unë Concept, una marca barcelonina creada des de casa durant la pandèmia per la Carme Giménez. La lleidatana va presentar el seu projecte l'any 2021, una firma de peces pintades a mà que a poc a poc ha crescut fins a inaugurar el seu primer establiment a Barcelona, al carrer Marià Cubí, 28.
"Mai havia tingut aquest esperit emprenedor" assegura la Carme, "però vaig començar a donar forma a Unë i vaig aconseguir crear una empresa jo sola, tot i que he tingut noies de pràctiques que m'han ajudat molt". El que va començar com el seu projecte artístic s'ha convertit en el seu ofici i el passat 16 de gener es va materialitzar amb l'obertura de la seva primera botiga física, on podeu trobar totes les peces de la marca, que estan fetes a mà a Barcelona.
La moda sempre s'ha fet servir com a eina de comunicació; des de dissenyadores com Vivienne Westwood fins a la gent que l'utilitza en el seu dia a dia. "La moda és un dels mitjans d'expressió més forts que existeixen", ha assegurat la Carme més d'un cop. Amb aquesta idea al cap, la lleidatana va fusionar la moda i l'art amb el propòsit de crear peces úniques que comuniquessin alguna cosa a qui les portés.
Singularitat, elegància i artesana
Tot i que Unë ha crescut amb els anys, no ha volgut perdre l'essència de singularitat amb la qual va néixer. Actualment, la firma llença dues col·leccions a l'any on totes les peces estan fetes i pintades a mà en un petit taller a prop de Barcelona. Quan una de les peces s'esgota, no hi ha opció de tornar a reposar-la, el que manté l'exclusivitat i promou un model de consum responsable amb el medi ambient.
Vestits llargs fets de 100% cotó, peces en col·laboració amb altres creatives com Alicia Sanz, samarretes asimètriques i barrets de ganxet són alguns dels productes que podeu trobar a Unë Concept. A més de l'artesania i la singularitat, tots ells comparteixen un estil senzill i elegant que caracteritza tant la marca com el seu nou espai de Barcelona, on els colors neutres i clars són els protagonistes.