[title]
L’última obra de la temporada 2021-2022 del Liceu omplirà aquest teatre emblemàtic de crucifixos. Es tracta de l’òpera ‘Norma’, de Vincenzo Bellini, que comptarà amb ni més ni menys que 1.500 crucifixos a dalt de l’escenari, en un muntatge d’Àlex Ollé com a director d’escena. El públic podrà gaudir d'aquesta famosíssima òpera del 18 i el 31 de juliol en onze funcions, a més de la preestrena exclusiva del dissabte 16 per al públic menor de 35 anys del projecte #LiceUnder35.
Els intèrprets Marina Rebeka, Marta Mathéu i Sonya Yoncheva encapçalen els repartiments sota la direcció musical de Domingo Hindoyan, en aquesta peça que transcorre en els temps de l’ocupació romana a la terra de Gàl·lia. L’obra denuncia tota mena d’intolerància i de fanatisme religiós, a més de la seva connexió amb el poder militar. També reflexiona al voltant la contradicció de la sacerdotessa Norma: per una banda, ostenta el màxim poder de la seva comunitat en l’aspecte religiós, i per altra, és dona, filla i mare dels seus fills. "El conflicte més important de l’obra és com la Norma vol escapar de les normes", ha explicat Àlex Ollé, que ha admès que es tracta d’una peça molt difícil.
Ollé, que ja va estrenar el muntatge la temporada 2016-2017 a la Royal Opera House de Londres produïda amb el Gran teatre, allunya l’acció de l’òpera dels temps de les conquestes romanes i les apropa al present a través de diversos símbols del cristianisme. D’aquesta manera el bosc de la Gàl·lia es transforma en aquest muntatge en un mar de 1.500 crucifixos.
Tot i que el primer que es va plantejar era un escenari de guerra, finalment al muntatge hi haurà dos espais: el bosc com a espai públic, que serà el temple, i la casa de la Norma com a espai privat. I per treballar la base del fanatisme la peça adoptarà com a iconografia la religió catòlica i pròpia del país, mentre que el vestuari està influït per una estètica franquista o pinotxetista. Tot plegat gràcies a l’escenògraf Alfons Flores i al disseny d’il·luminació de Marco Flilibeck.