[title]
L'emblemàtica Torre Macaya de Barcelona, lloc on es resol l'enigma de la novel·la 'L'Ombra del Vent' de Carlos Ruiz Zafón, obrirà les portes com a hotel de luxe aquesta tardor. El projecte, del qual es van retirar els inversors italians Sota Unique Hotels a causa d’un problema en la seva capacitat financera, ha estat rescatat pels Ferrer Sistach, una família catalana interessada en el sector hoteler. Ells mateixos gestionaran l'establiment, evitant que s'impliquin tercers operadors.
16 suites, jardí romàntic i piscina exterior
La reforma del palauet l'han dut a terme els arquitectes valencians Málek Murad Mateu, autors de l'avantprojecte Smart Tech Madrid a Sant Martí de la Vega i els pavellons interiors de la Ciutat de les Arts i les Ciències Valenciana.
L'allotjament, situat en l'avinguda Tibidabo, serà un hotel de cinc estrelles que comptarà amb 16 suites de luxe –la gran majoria amb espai 'wellness' i spa–, un jardí romàntic i piscina exterior. Després d'anys de retard per motius financers i d'administració, la reforma ja està gairebé completada. Únicament queda la conceptualització final, algunes parts del jardí i una planta.
En memòria a Zafón i per promocionar la marca Barcelona
La Torre, coneguda a la ficció com Palauet Aldaya, obrirà sota el nom Mirlo. Els nous promotors no sols aprofitaran el llançament de l'hotel per honrar la memòria de l'escriptor Carlos Ruiz Zafón, sinó també per lligar l'establiment a la marca Barcelona i demostrar la qualitat de la Ciutat Comtal com a destinació turística.
Així, el palauet neomodernista que ocupa el número 32 de l'avinguda del Tibidabo i que va ser escollit per Zafón com a escenari culminant per a la seva aclamada història, acollirà a tots els turistes i lectors que desitgin passar una nit en tal destacada localització, descrita en el llibre de la següent manera: "Un rastre de rovell sagnava des del forat del pany de la porta petita. (...). Més enllà, entre els vels de les bardisses, s’hi endevinava una escalinata de marbre amb esquerdes, coberta de runes i fulles mortes".