[title]
Anar al supermercat per trobar l'amor, aquesta és la nova tendència que ha revolucionat les xarxes socials. Això sí, no s'hi val qualsevol establiment d'alimentació i ja hi ha un seguit de regles que heu d'apuntar si voleu que funcioni. En els darrers dies, els passadissos dels locals de Mercadona d'arreu l'Estat s'han convertit en un autèntic plató de 'First Dates' després que un tros d'un capítol del programa de 2017 tornés a sortir a la llum gràcies a un tiktok de la influencer Vivy Lin. En el vídeo, Lin i una amiga expliquen com la gent va al supermercat amb l'esperança de trobar l'amor a una hora concreta.
Com passa amb totes les tendències, el que va començar com un vídeo casual s'ha convertit en una pràctica habitual per la qual ja s'ha creat un manual de normes. Primer de tot, si voleu lligar al Mercadona no podeu anar-hi a qualsevol hora, sinó que heu de posar-vos una alarma per estar preparats amb el vostre carro a la franja entre les 19 i les 20 h. Un cop estigueu allà, aneu cap a la secció de la fruita i fiqueu una pinya del revés dins la vostra cistella. Malgrat que soni estrany -no ens enganyem, una mica sí que ho és- és la manera amb la qual la gent sabrà que esteu allà amb intencions romàntiques. Llavors, com donar el primer pas si us agrada algú? Doncs el procediment és molt senzill; si us crida l'atenció alguna persona que també porti una pinya capgirada, l'únic que heu de fer és xocar el vostre carretó contra el seu per fer-li saber que us agrada i així iniciar la vostra història d'amor.
Menys d'una setmana després que el vídeo de la Vivy Lin es fes viral, les xarxes socials s'han omplert de vídeos de gent que mostra la seva experiència (la majoria sense èxit) mentre lliguen al supermercat. A més dels TikToks i Instagram Reels de gent sumant-se a la tendència, les xarxes també han generat milers de mems que es riuen de la pràctica, i nosaltres hem fet una recopilació dels que més ens han fet riure.
'Very demure', l'altre tendència de TikTok
Lligar al Mercadona s'ha fet viral a Espanya, però, si parlem de tendències del moment que han traspassat fronteres, aquesta és la iniciada per la influenciadora Jools Lebron. En un vídeo on ensenyava com s'havia maquillat per anar a treballar, Lebron feia servir l'expressió 'very demure, very mindful'- que es podria traduir com 'molt modesta, molt conscient'-, una frase que s'ha fet viral arreu del món després que el vídeo de Lebron aconseguís gairebé 50 milions de visualitzacions. La plataforma s'ha omplert de vídeos d'usuaris anònims, i d'altres més coneguts, com Lily Collins i Sabrina Carpenter, que fan servir l'expressió per referir-se a la seva roba, maquillatge i a situacions concretes.
Arran del viral vídeo, Jools Lebron ha col·laborat amb maquilladors i estilistes de renom com Patrick Ta i Chris Appleton i ha assegurat que, gràcies als milions de vídeos sota el seu àudio, ha pogut pagar la seva transició de gènere, a la qual no podia accedir abans per l'elevat preu que té als Estats Units.