[title]
Sempre és un bon moment per recuperar a Lola Flores. En la forma que sigui: entrevistada, enxampada a la platja o fent el que millor sabia fer: tot i res alhora sobre d'un escenari. La televisió va saber veure-hi, més enllà de la seva faceta com a cantant, un 'poder' i un magnetisme que atrapava a tot aquell que la mirava. Díga-li espontaneïtat, intel·ligència, 'duende' o totes les coses juntes, però no hi ha dubte que la Lola connectava. Tothom ho sap, la marca de cervesa Cruzcampo i l'agència de publicitat Ogilvy també, per això en el seu últim espot no s'han conformat amb els vídeos antics de la Flores, sinó que l'han reviscut.
Gràcies al 'deepfake', una tècnica d'intel·ligència artificial, la companyia cervesera fa el miracle i, no ho podem negar, amb això ha aconseguit un pessic al cor dels fans de la cantant. No només a ells, l'anunci és tot un homenatge a les arrels, especialment als de la mateixa cantant, que moltes vegades es veuen invisibilitzats o neutralitzats en els mitjans de masses. Però, com recita al vídeo "Da igual si eres de la Conchinchina o de la Línea de la Concepción [...], manosea tus raíces, que de ahí siempre salen cosas buenas". Un manifest en tota regla a favor de la diversitat lingüística i a no amagar "nuestro acento propio, sea cual sea".
L'altra artista que acompanya la més gran és la jove Maria José Llergo, cantant de flamenc emergent que interpel·la a Lola Flores i uneix de forma poètica dues generacions. Ara se l'anomena "empowerment" però "tu siempre lo llamaste poderío", li respon a l'espot Llergo.
Un any de treball amb la complicitat de les filles
Sens dubte un treball tècnic d'orfebreria que, unit a un bon guió, han aconseguit que sigui tot un fenomen viral i hagi sumat centenars de milers de visualitzacions en 24 hores.