[title]
Anàvem amb ganes al concert de M.I.A., una de les caps de cartell del segon divendres del Primavera Sound 2022. Just després dels Strokes –que havien cancel·lat el cap de setmana anterior per covid d'un dels membres de la banda–, vam girar el cap a l'escenari Pull and Bear per veure que ens venia a oferir l'artista britànica d'origen tàmil. D'estètica i sonoritat inconfusible, M.I.A. ha anat sacsejant el panorama musical dels inicis dels 2000 amb àlbums com 'Arular', 'Matangi' i 'AIM', impulsats per hits que van sonar igual de poderosos, convincents i necessaris al Fòrum. Qui es pot resistir a temarros com 'Bad girls', 'C.T.R.L.' i 'Borders'?
En un escenari pràcticament nu, l'artista comptava per donar força al xou, a banda de la seva presència magnètica, les coreografies d'uns ballarins joveníssims i uns visuals hipnòtics. A mitjan concert vam descobrir què feien aquella desena de micros sobre l'escenari. La sorpresa va ser gran quan vam anar veient desfilant cares –i sobretot veus– conegudes de l'escena catalana. Un moment, aquella no és Louise Samson? La que està al costat no és Núria Graham? I aquella d'allà no és Marina Herlop? Doncs sí, totes elles, entre d'altres com la Cristina Checha de Desert i Le Nais, van formar el cor de veus femenines que van acompanyar la M.I.A. en el tram final del concert.
View this post on Instagram
Encara va haver temps per més sorpreses com un cover de 'Royals', de Lorde, que tot just havia actuat al mateix escenari un parell d'hores abans, i per al moment àlgid de 'Paper planes', que ens va fer aixecar el braç per acompanyar/celebrar una de les ràfegues més famoses del pop. Un tema nou, 'Miracle', va posar el punt final, tota una declaració d'intencions que a M.I.A. no se li acaba la munició.