[title]
Depenent de la generació que pertanyis sabràs o no que és el fenomen 'coquette', una tendència que s’ha viralitzat a les xarxes entre els més joves. L’estil, que es tradueix del francès com 'coqueta', es caracteritza per la seva estètica hiperfeminitzada, que combina elements romàntics, delicats i sensuals.
La cervesa Moritz ha volgut pujar al carro i s’ha convertit en una de les primeres marques a adoptar el 'coquette' en els seus productes. La seva ampolla Moritz Original es vesteix —en una edició limitada— amb els elements propis de l’estil com ho són els tons rosats, el blau pastel, els llaços i els accessoris que transmeten una sensació de delicadesa o tendresa.
Tot va començar a Instagram, on el compte de la cervesera va compartir un prototip d’ampolla, batejada com 'Moritzette", amb les etiquetes en tonalitats pastel i un llaç al coll. Davant la positiva rebuda per part de la seva comunitat i les nombroses sol·licituds per convertir la idea en un producte real, Moritz ha desenvolupat una tirada limitada de 100 cerveses. Tot i que no estarà a la venda, els interessats podran tenir l’oportunitat d'aconseguir-la participant en un sorteig, a través d’un formulari del seu web.
Els mems del 'coquette'
Llaços, encaix i rosa. L’estil hiperfeminitzat no és gaire difícil d’adaptar, ja que es basa en elements bàsics fàcils de trobar. De fet, TikTok ja compta amb més d’un milió de vídeos amb el hashtag 'coquette'. Per això no és d’estranyar que el boom d’aquesta viralització hagi dut a molts usuaris d’internet a generar mems irònics sobre l’estil.
Inserint un llaç rosa a coses aleatòries, o afegint la terminació '-ette' a d’altres, aquests mems han transportat la tendència a l'humor.